Přejít na obsah

Navigace

Speciál k 60. výročí
Doktor se vrátí...
07x14 - The Name Of The Doctor
odvysíláno 30. 10. 2014

Listen - poepizodní diskuze

ilustrační obrázek

Co si myslíte o tomto strašidelném dílu?

Naši translatoři budou v úterý 16. 9. v 20:00 debatovat o této i minulé epizodě. Můžete se k nim připojit na kanálu Whoconu.


13.9.2014 21:29   Diskuze   Blackthunder

268 komentářů

Prosím Vás o následující informaci: zmiňovali jste, že některé ze zbývajících dílů starých sérií už máte přeložené. Které? Vzhledem k tomu, že už ani neodpovídáte na dotazy o dokončení překladu, usuzuji, že už s ním nepočítáte. Proto se chci pokusit překlady dokončit svépomocí. Můžete mi pomoci alespoň tím, že mi sdělíte, zda některé epizody nebudu překládat zbytečně?
sherudan, 1.2.2015 08:36   reagovat
Prosím, jaká je vyhlídka na titulky ke starým doktorům?
sherudan, 29.1.2015 18:05   reagovat
Jak se ale Clara mohla dostat na Galifrey.
doctor, 28.1.2015 18:47   reagovat
S TARDIS?
OndraH, 28.1.2015 18:50   reagovat
A ona jí umí používat ?
Pandorica, 28.1.2015 19:59   reagovat
Nejsem si teď úplně jistý, ale nepoužila telepatický okruh, nebo něco takového, který ji vzal na místo, o kterém přemýšlela? :)
OndraH, 28.1.2015 20:05   reagovat
Jen tak , těšíte se na další serii ?
Pandorica, 1.2.2015 15:29   reagovat
Taky možnost .
Pandorica, 28.1.2015 21:33   reagovat
Nedostala se Clara s TARDIS na Gallifrey taky proto, ze nez ji nechal doktor ridit, vypnul 'safeguards and navigation' ? (Krome toho ze je to Clara)...
zenithies, 27.9.2014 04:06   reagovat
Narazila jsem ještě na jednu zajímavou teorii ohledně "tvora pod dekou": prý Moffat kdysi napsal povídku, "Corner of the eye" nebo tak nějak se jmenovala a byla o zvláštních stvořeních, která se umějí výborně schovávat, žijí pod postelemi... následoval dlouhý výčet toho, jak moc se to shoduje se stvořením v téhle epizodě, kterého vás ušetřím. Jméno té příšerky je Flook.
- teda jestli Moffat vykradl svoji povídku, aby do DW přidal další příšerku podobnou těm ostatním, tak už mě vážně štve.
Tessuna, 19.9.2014 13:32   reagovat
čo je na tom zlé aspoň pridal typ príšeri ktorá sa v DW ešte neobjavila.
The Master, 19.9.2014 19:47   reagovat
Jen toužím po trošce originality. Já vím, všechno už tady bylo, ale:
věc, která způsobuje zvuky v domě, které zdánlivě nikomu nepatří, a má dokonalý způsob, jak se skrýt? - silence
věc, která se hýbe, jen když se nikdo nedívá? - weeping angel
věc, kterou zahlédneš jen koutkem oka?
- prisoner zero
všechno dohromady? - Floof.
(tomu se, pokud vím, odborně říká psát přes kopírák)
Možná je Floof kříženec těch tří???
Tessuna, 19.9.2014 22:31   reagovat
No uplne to neodpovida :) Hybal se normalne, kdyz se na nej divali, jen byl pod dekou, prisoner zero pouzil filtr vnimani jen pro ukryti se v dome, jinak se na nej vsichni porad divali.

Me to osvezeni "novymi" monstry nijak nevadi, spise naopak. Ony ty monstra stejne vetsinou vznikaji krizenim jiz znameho (at uz z jakehokoli serialu), na vsechno by se dala najit podobnost jinde a classic dily nebyly vyjimkou. To, ze pouzil neco, co si kdysi sam napsal (a ne pro doktora), tim bych se vubec nezabyval.
insider, 20.9.2014 11:18   reagovat
Prostě se mi najednou zastesklo po mimozemšťanech, kteří nejsou plíživí-schovávací, po starých dobrých zygonech a silurianech a rutanech atd. Mám asi nějakou retro náladu :) Ale jsem si jistá, že kdyby Moffat chtěl, dokázal by během hodiny vymyslet tucet originálních a zajímavých mimozemšťanů téhle sorty. To je ta dobrá věc na sci-fi: možnosti jsou téměř nekonečné.
Tessuna, 20.9.2014 12:17   reagovat
T
The Master, 20.9.2014 16:04   reagovat
Technicky Zygony a Siluriany sa tiež schovávajú a bojujú z tienov.
The Master, 20.9.2014 16:05   reagovat
Ja v tom nevidím žiadne kopírovanie Moffat sa proste hrá s vecami ako sú zvuky a ostatné reflexy. A za druhé sa tou poviedkou len inšpiroval pretože nikto nikdy nepovedal že tam vôbec niečo bolo. A za tretie Davies kopíroval svoje vlastné epizody doslovne pretože každé finále bolo o tom istom - Gigantická armáda ktorá je porazená len náhodou.
The Master, 19.9.2014 23:02   reagovat
Mám Moffatovo psaní docela ráda - právě proto jsem vůči němu kritická, že si myslím, že má na víc. Zdá se mi, že tak jako opakovaný vtip přestává být vtipem, opakovaná příšerka už není příšerkou.
Sice nebyly úplně můj šálek čaje, ale brala bych pro změnu i starou dobrou invazní armádu, (za předpokladu, že by neutekla při zvuku Doktorova jména).
Tessuna, 19.9.2014 23:27   reagovat
Kdyz ono vymyslet neco originalniho u tak dlouhyho serialu je mozna i nemozny, protoze kdyz uz neco vymyslis tak pozdeji zjistujes s cim jsou jednotlivy prvky stejny nobo podobny, takze to vypada jak okopirovany.
Hellraiser, 20.9.2014 19:05   reagovat
Pravdu díš
PanJitrnica, 31.1.2015 16:11   reagovat
Pre mňa ako počúvatela Big Finish príbehov je v tomto seriály po roku 2005 skoro všetko okopírované
The Master, 20.9.2014 19:51   reagovat
sorry... je to Floof (překlep)
Tessuna, 19.9.2014 13:38   reagovat
Po opetovnem shlednuti mi doslo ze Clara udelala to, pri cemz uz tolikrat zemrela. Zachranila Doktorovy zivot tim, ze mu v detstvi v podstate rekla at se na hledani toho tvora z pod posteli vykasle, protoze jeho maniakalni hledani toho tvora ho donutilo otevrit dvere do vakua a kdo vi co by udelal priste.Konec koncu pokud se pouze skryvaji nekde za nami a nic nam nedelaji, tak nam to muze bejt jedno.

Akorat jsem mel za to ze kolem Tardis je atmosfericky pole (nebo jak se to jmenuje) takze nechapu tu dekompresy po otevreni dveri.A je tam vic logickejch podivnosti a tezko rict co je umysl a co chyba ve scenari.
Hellraiser, 19.9.2014 01:54   reagovat
To pole platí len priamo na tardis to je dôvod prečo ju počas odlivu neodtiahne do mora ale okolo nič také neni
The Master, 19.9.2014 13:03   reagovat
Aha ted mi doslo ze v jednom dile to pole musel rozsirit aby bylo okolo nicmene jeho beznej polomer neznam. Mimochodem proc to Doktora nenapadlo? Tahle inkarnace mi zatim moc genialni neprijde.
Hellraiser, 20.9.2014 18:53   reagovat
Ale přiznej si, že má super tabuli a v Deep Breath na zem píše epický vzorce :D
Emma, 20.9.2014 19:06   reagovat
Keby to bolo také lahké tak by to polo rožšíril ale také lahké to není. Pretože to vyžaduje veľa energie a jediný spôsob ako získať extra energiu je zmazať miestnosti.
The Master, 20.9.2014 19:04   reagovat
No to se mi nezda - logika napovida ze rozsireni atmosfery nebuda tak energeticky narocny jako cesta z/do mimovesmiru (nebo jak to nazvat) a to pokud vim byl jedinej pripad mazani mistnosti.Navic v jedndom dile tusim ze s River ho rozsiril celkem bez problemu.
Hellraiser, 20.9.2014 19:16   reagovat
Mazanie miestnosti tu bolo už veľa krát

Klasický seriál - raz
Obnovený - dva
Big Finish - nespočetne veľa krát
The Master, 20.9.2014 19:53   reagovat
Ještě k té debatě - argumenty obou pánů o tom, proč by Doktor neměl být ženská, jsou úplně stejné, ne-li horší úrovně, než argumenty některých fanynek, že by Doktor měl být mladý a hezký.
Prostě že by to byla Doktorka a že by to bylo hroznéééé... Protože by to byla ženskááá... fuj...
alexis, 18.9.2014 23:49   reagovat
Hrozné by to bolo pretože by to bolo mätúce, všetci máme radi doctora pretože ho "poznáme" ale toto by bola radikálna zmena k horšiemu a ako poznám televízie keby bol doctor žena tak by sa z toho stal Twilight
The Master, 19.9.2014 13:02   reagovat
Promiň, ale říct, že by to bylo hrozné, to je prostě osobní pocit nikoli logický argument.

Pokud jde o sám příběh, tak podle mne je důležité, že tu není nic, co by to výslovně zakazovalo.

Tím nedoporučuji tvůrcům, aby to dělali ... vlastně naopak mám dojem, že by to dělat neměli, protože by evidentně u mnohých diváků NARAZALI. Ale zatím jsem prostě neuvěřila argumentům, že by tohle byla nějaká "zrada na seriálu". Jestli ano, tak prosím vysvětlit proč?
belldandy, 20.9.2014 20:44   reagovat
Protože oč je v zásadě matoucnější to, že je Doktor náhle žena než to, že je jednou třeba starý protivný dědek a příště milý mladý getleman? Totiž právě to, že to jiné a matoucnější mi vždy připadá jen jako dojem, ne jako prokazatelná informace.
belldandy, 20.9.2014 20:48   reagovat
Jen pro zajímavost jsem si pustila záznam debaty o epizodě Listen na youtube a objevila jsem nové slovo - dweek:-) To je označení pro diváky jen nových řad, nebo to má i jiný význam?

Jinak mě to pobavilo, jak jsou oba (Blackthunder a Phoenix, jestli se nepletu) totálně do Moffata zamilovaní:-)
alexis, 18.9.2014 23:32   reagovat
Taky už jsem se s tím slovem setkala. Myslím, že rozdíl mezi "dweek" a "whovian" je podobný jako mezi "trekker" a "trekkie" :)
Tessuna, 19.9.2014 13:06   reagovat
Jestli vám nevadí anglický text, dovolil bych si to upřesnit: "A dweek is someone who is so stupid, not even the TARDIS can translate their stupidity.
A dweek is someone who thinks that because they have watched one episode of 'The Dr Who' as they call it, they are the ultimate fan.
Dweeks must be exterminated."
Audi, 19.9.2014 21:11   reagovat
já vždycky myslel, že "dweek" je člověk, který se na Doctora dívá jen kvůli hezoučkým tvářičkám Tennanta a Smitha... Ale zas tak se to nevylučuje ;)
OndraH, 19.9.2014 21:24   reagovat
Teď jsem možná na něco přišel..Vzpomínáte si na epizodu Rings of Akhaten ? Byla tam jedna věta která mi pořád nedávala smysl, ale po této epizodě mi už dává. Zde je: youtu.be/GoVLhUxhdSw?t=2m22s do 42 sekundy!

"I walked in universes where the laws of physic were devised by the mind of madman!"

Co když myslel sebe!? Ano víme, že Amy nastartovala další (všimněte si slova další!) Velký třesk z Pandoriky, ale i v té době pořád něco bylo pod postelí co nás chytalo za nohy. Takže co když "epic theme DW input" Doktor odstartoval předchozí velký třesk (nemusí to být první) právě z jeho mysli a vzpomínek. Nynní po této epizodě by to dávalo sakra smysl, protože to co vás chytá za nohu a dýchá na krk je skutečně Clara, ale jelikož si to Doktorova mysl vynaložila jinak, tak to jinak i zhmotnila do nového vesmíru. (Laws of physic) A pokud uděláte to co vám Doktor na začátku epizody radí a to LISTEN!, uslyšíte, že pokaždé, když se má to "stvoření" objevit jde slyšet v dáli TARDIS PARADOX ALARM! To co se zhmotnilo jsou dvě možnosti: zřejmě nějaká anomálie, kdy "Clara" (tedy to monstrum) měla chytat pod postelí, ale místo ní tam už stála jiná Clara. NEBO když přihlédneme k větě "sontarans perverting the course of human history" a faktu že skutečně ta postava vypadá jak Sontaran, že to možná i je. A opět se dostáváme k tomu počátku a tedy "mind of mad man". Doktor to celý život věděl a tak tedy když se tvořil nový vesmír, vypočítal toto jako jediné možné řešení a to se taky v této epizodě u postele stalo.

Zřejmě se později v seriálu dostaneme do dalšího tvoření vesmíru...
Sneaky, 18.9.2014 20:47   reagovat
Já bych řekl, že věta "sontarans perverting the course of human history" byla spíš narážka na mobilní hru Doctor Who.
Zoidy, 22.9.2014 23:42   reagovat
Tím byl podle mě myšlenej jeden klasický díl...Three Doctors....ale taky v tom nemusí být žádný význam
naheCZ, 19.9.2014 17:05   reagovat
Nebo The Celestial Toymaker
jindra, 22.9.2014 15:36   reagovat
Máš pravdu *palec hore*
The Master, 19.9.2014 19:48   reagovat
Vzhledem k tomu, že ani Clara ani Rupert si nevšimli, kdy do místnosti vstoupil Doctor, nevšimli si ani vstupu "monstra". Nahrává to tak myšlence, že přišli spolu, čiže Doctor věděl kdo to je, proto se nechtěl ani podívat. Tipuji na Straxe a další jeho vtípek. Odpovídalo by tomu i modré světlo teleportu za dveřmi.
Argil, 18.9.2014 23:04   reagovat
Vesmír pred Pandoricou bol prvý teda z druhového pohľadu a Time Lordi sa vivinuli tiež v tom vesmíre čiže to bol prvý vesmír
The Master, 18.9.2014 21:42   reagovat
Moc dík...
Wowwin7, 18.9.2014 18:07   reagovat
Napsat epizodu, kde Doctor bojuje s vlastním strachem ze stínu, místo aby bojoval s monstrem, to chce odvahu. Moffat nám naservíroval jednu z nejoriginálnějších epizod Doctora who vůbec a řekl nám, že bát se není nic hrozného, protože i Doctora mrazí v zátylku, když se v místnosti zhasne. Už sem se bál, že se Moffat uchýlí k trapné vykrádačce sebe sama, ale on naopak dal koncem té epizodě nevídané rozměry. Jsem absolutně nadšen.
Elektronicky.Otisk, 16.9.2014 09:47   reagovat
Kéž by to bylo, jak říkáš: trochu se bojím, aby se to celé "nevysvětlilo" v dalších epizodách jako součást nějakého většího story arcu, jak má Moffat ve zvyku.
Tessuna, 16.9.2014 17:54   reagovat
Myslím si že Moffat má toho ešte veľa v zásobe čiže o vykrádanie sa nebojím.
The Master, 16.9.2014 14:10   reagovat
otisku,sám bych to nevyjádřil lépe.perfektní zhodnocení.Dělám tlesk,tlesk,tlesk,tlesk..............dalších devadesát sedm tlesků!
tvor, 16.9.2014 10:11   reagovat
ještě poznámka:budou titulky na clasic?potřeboval bych pro děti.sám nemám moc času jim překládat a oni engliš ještě nic moc.
tvor, 16.9.2014 10:17   reagovat
Tenhle díl mě ujistil že capaldi je přesně ten kdo by měl být doctorem.
Noeel, 16.9.2014 00:02   reagovat
Já jsem nadšená whovian, už se prokoukávám i Classic epizodami a těší mne každý další díl. Dvanáctý Doktor je ohromný! Pevně věřím, že seriál ustojí i případný odliv teenage-fans, kterým je Capaldi moc starý a tradičnější vyprávění nezáživné. Mrzelo by mne velmi, kdyby seriál s takovou tradicí musel v budoucnu skončit pro nezájem diváků. Přeju mu/si, aby jednou v daleké budoucnosti (ať se dočká dalších kulatých výročí) skončil velkolepě, v nejlepší kondici a aby fanoušci v ještě vzdálenější budoucnosti stále opečovávali celý zlatý fond. :-)
Isognomostom, 16.9.2014 22:00   reagovat
Myslím, že tady je fakt hodně lidí, co Doctora rozkoukali jako malý a teď jsou naštvaný, že vyrostli a už ho nedovedou brát tak vážně. Já se k němu naštěstí dostal až jako dospělej, vždycky jsem ho bral především jako žánrovou hříčku a můžu Vás ujistit, že: 1) žádný díl Doctora není strašidelný pro člověka staršího 12 let. 2) Seriál v žádném objektivním ohledu neupadá, naopak prožívá jednoznačná (druhá) zlatá léta. 3) Tahle série je zatím naprosto geniální v tom, jak zvládá být "retro" a navozovat feeling klasických epizod a zároveň ten koncept někam posouvat. A podle mě je Capaldi jednoznačně nejlepší Doctor a je to evidentní od první jeho epizody. Tato epizoda je rozhodně jedna z nejlepších v obnovené éře a kdo to nevidí, dřív nebo později si bude muset přiznat, že to není seriál pro něj. Howg.
FordPrefect, 15.9.2014 22:49   reagovat
Díl Listen jsem před chvílí dokoukala potřetí. Nejvíc mě v něm bavil Dvanáctý Capaldiho Doktor. Je prostě skvělý! Na seriál jsem se začala dívat loni o prázdninách (šest renewed sérií jsem s malou pauzou mezi Desátým a Jedenáctým stihla za necelé tři měsíce a na výroční speciály už jsem koukala online - taky díky tomu, že mi 7 sérií Dr.Who výrazně osvěžilo angličtinu ;).

Ad 1) Díly EmptyChild/DoctorDances, Blink, Midnight a ImposibleAstronaut/DayOfTheMoon považuju za šimrání za krkem vyvolávající (minimálně před spaním a pro první shlédnutí) i pro dospělého - vzpomenu-li si na svou zkušenost, protože strach postav je zcela uvěřitelný a mistrně ztvárněný - jak herci, tak kamerou, hudbou, zápletkou. Díl Listen mě až tak nepošimral, ale vynikající byl určitě taky.
Isognomostom, 16.9.2014 21:57   reagovat
Absolutne súhlasím s tebou
The Master, 16.9.2014 08:03   reagovat
...upřesňuji, že Capaldi je nejlepší z "nových" Doctorů, abych Masterovi ušetřil koment...
FordPrefect, 15.9.2014 22:52   reagovat
no tak doktor proste upadá. Prvé 4.série mali príbeh boli parádne. Potom tam prišiel smith, ktorý to začal ťahať dole vodou. Ešte piata séria sa dala pozreť, ale 6. séria už bola čistý odpad a siedma ani nehovorím. Potom prišiel posledný diel 7 série a zdalo sa že sa ešte dá so seriálom niečo spraviť a i ten babrák a kazisvet celého doctora Steven moffat sa preberie. A zdalo sa že sa aj tak stalo, keď vyšiel diel k 50. výročiu, ten bol fakt super, lenže potom zase dosť slabý diel z regeneráciou, ktorý mal dobrý akurát koniec. Nuž a teraz je tu kapaldi, ktorý nie je zlý herec, len má stále zlé scenáre a slabých režisérov. 1. diel bol velmi slabý, 2. diel ešte slabší, 3.diel úplne oničom no a tento posledný tiež aj ked bol najviac pozeratelnejší zo všetkých. Dal by som mu tak 20%. No ak to pôjde takto dalej neni pocchýb o tom že doktor bude zrušený. No proste škoda
doctor56, 15.9.2014 19:29   reagovat
Já s rebelem souhlasím - teda až ke slovům "akurát koniec." :-D Pod tyhle pocity bych se podepsal.

Dál už ani ťuk. Capaldi je přesně ten člověk, jakýho show potřebovala! Moffat se konečně oprostil od šílený pohádky se Smithem (kam se z rozmilý pohádkovosti příběhů s Tennantem DW nenápadně přesunul). Je v tom zase cítit trošku éry Ecclestona (jedině dobře) a úcta ke klasice už se projevuje i jinak než odkazy mezi řečí (a to je teprv dobře). Přitom veškeré výrazivo seriálu zůstává moderní a Capaldi zůstává svůj - mám až pocit, že mu ani moc nekecaj do toho, jak má hrát, protože je prakticky v každým záběru vidět, jak si roli nadmíru užívá.
Mike, 16.9.2014 00:00   reagovat
Nebudem komentovať tvoj názor na samotný seriál, to je tvoja vec. Každý má svoj názor, takže je to na tebe. :D Mnohí ľudia sú ale tiež spokojní aj so scenármi a očividne aj BBC. Tak je to vždy.

A čo sa týka toho zrušenia, sorry, v najbližšej dobe je to podľa mňa úplne nemožné. Doctor Who je stále neuveriteľne populárny a pre BBC je to doslova zlatá baňa, takže sa jej tak skoro nezbaví, tomu môžeš veriť. :D Skôr sa zbavia Moffata alebo celého tímu než by mali seriál celkovo zrušiť. :D
m..., 15.9.2014 22:19   reagovat
Ja osobne dúfam že tam Moffat zostane tak jak Hincklife, až kým ho neodvolá BBC.
The Master, 16.9.2014 08:06   reagovat
Přesně tak. Moffat je nejlepší scénárista Doctora od dob Holmese a Adamse. Není neomylný, občas to někde přepískne, ale jednoznačně je o třídu výš než všichni ostatní. Můžeme o tom polemizovat, ale stačí se podívat na Ednu.cz na TOP 5 epizod Doctora, všechny jsou od Moffata. Epizoda Listen Moffatovo jméno jenom podtrhla tlustou čárou a udělala za jeho jméno šest obrovských vykřičníků. Kdo má koule na to napsat epizodu, ve které Doctor nebojuje s nepřítelem, ale vlastním strachem?
Elektronicky.Otisk, 16.9.2014 09:40   reagovat
Rebel vole! :D jde proti proudu :D
DeSup, 15.9.2014 20:09   reagovat
Prosím Tě, už to nehul... ;-)
Spiderman, 15.9.2014 19:47   reagovat
Tak jsem tak včera nemohl usnout a místo koukání pod postel, jsem opět přemýšlel o viděném. A něco mě napadlo...Myslím, že MOffat málokdy pouští nějakou větu zbytečně...a vzpomněl jsem si na Doctorovu narážku na Clařina zrcadla...zrcadlo je taky v té říkance, co když zrcadlo odráží vnější podobu a Doctor se bojí odrazu své vlastní duše? Možná se bojí vlastního strachu. Třeba toho, co by se mohlo stát, kdyby se chvílemi neovládal, nebo by si nepamatoval, co udělal. Svého vlastního demona. Protože nápis na tabuli (Listen) je bezpochyby jeho vlastní, ale nepamatuje si to. To je celkem bez debat. To slovo může být klíčem...ke konci je to možná opět on, kdo otevře ty dveře, ale nepamatuje si to. Pak následuje jeho neuvěřitelně vystrašený výraz...možná opět udělal něco zlého...zřejmě sám porušil tu atmosférickou kapsli...
Spiderman, 15.9.2014 18:52   reagovat
Když jsem poprvé viděl Petera Capaldiho, tak jsem se bál, že to bude až moc seriózní a nebude s nim žádná sranda. Naštěstí jsem se mýlil a pro mě sice Matta a Davida nepřekonal, ale i přesto je super.
Fry98, 15.9.2014 16:56   reagovat
Pletu se, nebo hláškou Dvanáctky má být "Question"?
Zeel, 15.9.2014 16:25   reagovat
Nechápem prečo by mal každý doctor mať niakú catchphrase, v kalsickom seriály nemali nič také a bolo to dobré aj tak
The Master, 17.9.2014 13:18   reagovat
Jelly babies nebyla catchphrase jak sviň? ;-)
Mike, 17.9.2014 13:30   reagovat
Nebola to catchphrase pretože to nehovoril v každej časti. Povedal to možno len 8 krát čo je dokopy jedná seria
The Master, 17.9.2014 19:33   reagovat
Tak v tom případě by nebyly catchphrases ani Fantastic, ani Allons-y, ani Geronimo, neb žádná z nich není použitá ve všech epizodách s daným Doctora.

Ale pochopitelně že to catchphrases jsou, stejně jako je catchphrase Jelly Baby - opravdu se něco takového nemusí vyskytovat v každé epizodě seriálu. Stačí, aby se hláška objevovala častěji a divák si s ní postavu spojoval. Navíc požadavek říct to v každé epizodě je nesmysl zrovna za Bakerova doctorování, to by říkal Jelly Baby každých dvacet minut a to už by otravovalo dost. :-D

No - a tady máš všechny Jelly Babies. Poněkud víc než osm jich je... :-D

www.youtube.com/watch?v…
Mike, 18.9.2014 02:19   reagovat
8x tak v jedne serii. Celkove mi prijde, ze to pouzival pokazde, kdyz nekoho ciziho potkal, coz za tech nekolik serii bylo vcelku casto.
Jinak mimo "HA-JA" tretiho doktora a "povysencke" Hmm? prvniho uz me nic jineho nenapada :)
insider, 17.9.2014 20:41   reagovat
Mě napadá tento obrázek.

www.postavy.cz/obrazky…
Zeel, 17.9.2014 21:38   reagovat
Z toho všetkého ich tam je len 5 ostatné niesu catchphrase
The Master, 18.9.2014 07:48   reagovat
šestý doktor někdy opakoval slova třikrát... Unstable? Unstable?! UNSTABLE?!

:)
OndraH, 17.9.2014 20:53   reagovat
Myslím, že nepleteš :) Jen bych ještě přidala "Proposition" a "Conjecture".
Tessuna, 15.9.2014 22:33   reagovat
Asi jo no, ale "Question" mi příjde, že říká nejvíc.
Zeel, 15.9.2014 22:43   reagovat
Těším se na každou epizodu, ale proti své vůli jsem nucena si přiznat, že s každým dalším dílem mě to stojí víc a víc námahy. Rozhodně ještě nejsem ve stádiu, kdy bych se na Doctora vykašlala, ale popravdě řečeno mě Capaldi neuchvátil a nové díly se mi příliš nelíbí. Mám pocit, že od doby, co vzal Moffat otěže stoupá aura povinné kvality spojená s tímto jménem a klesá radost a hravost, která k tomuto seriálu patřila. Jasně, dramatičnost a temnota má zásadní význam, jenže už nějak necítím tu radost a energii. Jenna je dobrá herečka, ale její postava se mi brzy začne příčit tolik jako Martha. Díly mi přijdou nahuštěné, bez elánu a bez toho bláznovství, pro které jsem seriál milovala. Nelámu hůl, budu sveřepě sledovat dál s vidinou lepších zítřků, ale ne, dnešek ve mně vyvolává jen smíšené pocity.
Tak a teď na mě pošlete celou Dáleckou flotilu...
Ancaz, 15.9.2014 16:11   reagovat
Tato slova mi přímo mluví z duše, také se mi v tomto seriálu líbil ten humor i ve vypjatých chvílích, lehkost a dramatičnost zároveň. Capaldi je vynikající herec, ale tu správnou legraci v tom nevidím. Mám pocit, že se zhoršila i kvalita hudby.Osobně si myslím, že tento doktor nemá správnou společnici a změna herečky by určitě prospěla. Pro mě byla nejlepší Dona.
Anita, 16.9.2014 07:39   reagovat
Ked sa musíš nútiť pozerať seriál tak to nemá význa. Proste ho prestan pozerať. Tento seriál je o zmenách a všetko sa musí meniť inak to zkostantie a zahynie.
The Master, 15.9.2014 17:31   reagovat
Myslím, že jsi Ancaz úplně nepochopil. Já naopak rozumím a souhlasím: temnota mi nevadí, ale chybí ta ztřeštěnost a nadhled, jinými slovy: seriál začal brát sám sebe moc vážně (možná za to může stoupající popularita?), a mně k němu přitom přitáhla právě ta hravost. Ale Capaldi se mi líbí, nevzdávám to a doufám.
Tessuna, 15.9.2014 22:58   reagovat
A ja zasa hovorím že tento seriál je o zmenách nemôže byť každý doctor rovnaký pretože to by nikoho normálneho nebavilo kukať stále na to isté osobne som rád že až na pár vínimok boli všetci doctori len po tri série lebo takto sa vystriedadujú viaceré štíli. Osobne mám rád starších hercou ako bol Jon a Peter pretože majú lepší štýl
The Master, 16.9.2014 07:56   reagovat
Změny - proč ne, ale tady mluvíme o tom, že se vytrácí něco z podstaty a kouzla, které měli dokonce i ti "serióznější" Doktoři: 3. se svojí slabostí pro bláznivé dopravní prostředky. 5. s celerem v klopě...
Tessuna, 16.9.2014 08:18   reagovat
Trettí bol v rpvom rade seriozny gentleman a piatý doctor nenávidel celer
The Master, 16.9.2014 08:48   reagovat
Tak zaprvé, Capaldi je vynikající Doktor. Pokud to tak nevyznělo v prvních třech epizodách, tak teď už je to jasné. Jeho monology, říkanky a vůbec všechny dialogy cíl neminuly ani jednou.

Zadruhé, příběh byl zajímavý. Moffat ubral plyn, rozhodl se diváky vystrašit a zase o něco víc propojit mytologii. Mně se to líbilo. Jenna v Doctor Who Extra říkala, že tyhle Moffatovy kousky pojmenovaly jako "Moffatova smyčka" :D

Zatřetí, plno lidí si stěžovalo, že Clara v sedmé řadě byla na nic. Osobně mi to nepřišlo, ale letos dostává spoustu prostoru a jenom to dokazuje, co si o Jenně myslím od jejího úvodu. Je to skvělá herečka.

Začtvrté, na ten nový tón je těžké si zvyknout. Sledovanost není zlá, ale je o něco horší než v předchozích řadách. Teď se ukazuje, kolik lidí koukalo jenom kvůli Davidovi a Mattovi a ne vážně kvůli Doctorovi.
Jackolo, 15.9.2014 11:00   reagovat
To si jako myslíš, že klesající kvalita seriálu není důvod pro pokles sledovanosti, že je to jenom v herci? Takoví lidi mě už fakt serou.
alexis, 15.9.2014 19:43   reagovat
No nevím, jde to ruku v ruce - 1)mladší Doktoři bližší cílové skupině 15-25 2) víceméně podařená snaha o styl vyprávění, které zaujme dnešní zmlsanou generaci 3)velká sledovanost A co se stane, když se změní postava Doktora, začnou se vyprávět příběhy klasickým (myšleno Classic Doctor) tempem - kolik z lidí, které před 10 lety zaujaly první renewed-epizody, zůstane věrných a kolik z těch, kteří do cílového věku mezitím dorostli, se začne dívat? Je mi 27 a mám ráda původní série Star Treku (1966-69) - když jsem byla v kině na IntoDarkness, tak jsem si říkala, jestli si aspoň někdo z těch nadšených puberťáků pustí jeden-dva díly originálních příběhů s úsměvnými triky a pomalým tempem akce... Moc bych na ně nesázela. :-)
Isognomostom, 16.9.2014 22:17   reagovat
Jestli chápu tvojí logiku, tak potom by měli přece diváci stárnou spolu se seriálem a podle tvého názoru dospělejší úroveň by jim měla vyhovovat. Jenže to by neměla klesat sledovanost. Na Doctora Who jsem se začala dívat, cca před dvěma lety, to mi bylo 35, a teď mě zdaleka nebaví tak, jako dřív. Rozhodně mi nepřišel jako seriál, který by byl prvotně určen pro děti, spíš jako seriál pro dospělé, který sice děti koukat můžou, ale není pro ně.

Série 1. - 4. měly dle mého názoru vyšší kvalitu než 5 (a ta byla ještě poměrně dobrá) a 6. - 7. Občas mě některý díl z těchto řad hodně zaujal, to nepopírám, ale celkově to jde dolů. Vtipy jsou cíleny na dětské publikum, záplatky jsou místy tak šíleně překombinované, že nefungují a vlastně ani nejsou zas tak zajímavé.
Taky je možný, že se prostě témata vyčerpala. Po obnovení seriálu - s čerstvou myšlenkou zničení Gallifrey - byl Doktor podle mého názoru motivován tento svůj čin nějak odčinit. To byla motivace, se kterou se dívák mohl lehce ztotožnit a pochopit ji. Vidím to tak, že se právě proto vždycky byl v prsa a byl tak rozrušený, když selhal. (Jen můj názor).
Epizody sice byly formálně sci-fi, ale chytře reflektovaly některé problémy dnešního světa, leckdy se jednalo o metafory, neuhývalo se od závažných témat.
Ale teď? Vlastně jenom pořád řešíme záhady obkopující Doktora. Protože je úžasný. A proč? Protože nám to Moffat říká.

Všechno se to vlastně točí okolo Doktora jako osoby. Ale ne v tom smyslu, že bychom zažili nějaký ponor do Doktorovi duše. Dozvídáme se jen určité informace, které ale nejsou zas až tak zajímavé. Ovšem vždycky jsou podepřena nějakým bombastickým proroctvím. (Ta proroctví. Moffat, už prosím ne.)
Clara je vlastně jenom další dílek do skládačky jeho osudu. Když to trochu přeženu, stojí za tím, že se z něho vůbec stal Doktor. Skoro vždy ho zachrání, doporučí mu správnou Tardis - hergot, kdybych já měla takovou osobní spasitelku, byla bych asi taky vesmírnou hrdinkou:-)

MOffatův problém je, že nám bombasticky oznámí, že se dozvíme něco fakt, ale fakt úžasného, a pak se jen dozvíš, že někdo je něčí dcera. Copak by se do ní Doktor jinak nezamiloval? A ona do něj? Ah, nebudu se pouštět do podivování se nad tím, proč si Ticho muselo vybrat pro zabití Doktora zrovna ji, nebo proč si muselo vůbec někoho vybírat.

Já nevím, myslím, že se dost přehání snaha vysvětlit úspěch nebo sledovanost určitým hercem a odkazováním na určité publikum. Spíš se na to svalujou neúspěchy scénáristů. Je spousta seriálů, kde účinkují mladí/krásní/sexy herci nebo herečky a které byly zrušeny, a pak seriály, které jsou úspěšné, aniž by takové herce potřebovaly. Třeba Poirot.

Mimochodem, Into the Darkness se mi taky nelíbilo. Na OST se někdy ráda kouknu, kupodivu ty příběhy zas tak moc nezestárly.
alexis, 16.9.2014 23:25   reagovat
Isognomostom a alexis, naprosto souhlasím s vámi oběma. Všichni moji na-Doktora-se-dívající kamarádi jsou alespoň o pár let mladší než já (28), takže - ne že bych si předtím byla myslela, že se tu bavím s teenagerama,:) ale je fajn to vědět.
Tessuna, 17.9.2014 08:15   reagovat
Pro mě byl šok Whocon. Já jsem si zase naivně myslela, že seriál sledují spíš lidi mého věku - a pak když jsem viděla ty děti, leckdy snad ještě základní školou povinné - pochopila jsem mnohé:-) Člověk si pak začne připadat starý...
alexis, 17.9.2014 12:16   reagovat
Kdovíproč si spousta dospělých myslí, že Doctor Who je spíš pro děti. Tuhle se mě někdo ptal "A nejsi už na takový věci moc velká?" - vzpomněla jsem si na hlášku 4. Doktora: "There's no point in being grown up if you cannot be childish sometimes." :)
Tessuna, 19.9.2014 13:22   reagovat
Tím pádem musíme doufat, že kvůli odpadnuvším fanklubům 10 a 11, pro které je 12 "strašně starý", nebude sledovanost nízká natolik, aby se s Doctorem končilo... Já mám ráda 10 i 11, ale musím přiznat, že 12 na mě už stihnul udělat takový dojem, že se stal mým NEJ Doctorem. :-) Ano, jsem trošku na starší pány s charismatem. :-) Vivat Doctor!
Isognomostom, 15.9.2014 13:42   reagovat
Absolutne súhlasím dúfam že Jenna zostane ešte jednú seriu.
The Master, 15.9.2014 13:15   reagovat
Epizoda dobrá, snad jedna z mých oblibených. Bylo tam pár momentů co se mi teda nelíbilo nebo mi to přišlo moc (Clara s malým Doktorem), ale celkově dobrý.

Jinak, jsem tu jediná, komu přijde úsměv Capaldiho děsivý a takový...zvláštní? Nevím, prostě vždycky když se usměje, mám z něj divný pocit :D Třeba když v téhle epizodě vysvětluje to s tou noční můrou a pak řekne něco jako:"Každý, v nějakém bodě svého života, má tuhle noční můru." A pak ten úsměv. No schválně si to pusťte! :D
Aleath, 15.9.2014 09:48   reagovat
Super, dík. Teď se nemůžu zbavit představy, že Capaldi žije u nás v baráku a VŽDYCKY když jdu ven či dovnitř, přihrben asi ve snaze být neviditelný proběhne kolem mne ze sklepa do svého suterénního bytu, na pozdrav zareaguje nějakým moudrem o nočních můrách, trýzněné duši či smrti, načež hodí tenhle creepy úsměv a zmizí za dveřma.
Mike, 15.9.2014 13:29   reagovat
Mňe to zvláštne nepríde má presne taký istý úsmev ako mal Chris
The Master, 15.9.2014 13:16   reagovat
To ne, Capaldi se usmívá mnohem maniakálněji. Určitě z něj jde větší respekt než z Chrise. Je méně emocionální a nezajímá ho, co si lidé myslí a proč si to myslí.
Není to vlastně divné? Přece si musí pamatovat, když to nějaká jeho předchozí regenerace věděla.
alexis, 15.9.2014 19:41   reagovat
Capaldiho úsměv je úplně jiný, než Chrisův úsměv.
Metal, 15.9.2014 14:39   reagovat
Miluju Dvanáctého Doctora :-) Jsou v něm úžasně obsaženi všichni předchozí včetně klasických. V prvním dojmu má Dvanáctý s Devátým společného docela dost. Pak se člověk zaposlouchá a uslyší Desátého. Když se Dvanáctý cuká, že není "hugging person" je stejně roztěkaný jako Jedenáctý. A když Dvanáctý chodí, nebo dělá větší gesta, nemůžu si pomoct, jako bych viděla Mr. Beana. Capaldiho Doctor mě opravdu hodně baví.
Isogomostom, 15.9.2014 13:51   reagovat
No myslim ze Clara je jedina kdo najde cestu na Gallifrey protoze byla roztristena v Doktorove casovy linii a nebo proto ze to je paradox, takze se to proste muselo stat.
Nez jsem si cetl zdejsi diskuzi tak jsem mel za to ze stodola je mimo Gallifrey.

Jinak jsem zvedav na jmena na svatebnim oznameni bude to asi neco jako Impossible girl a Improbable man ;-)

Jinak uz me ten stereotyp nesmelej kluku a silnejch zen zacina nudit.To by opravdu neslo udelat vyrovnanej par spolecniku?
Hellraiser, 15.9.2014 03:02   reagovat
Uf. No. Začalo to prapodivně, pak Clara domestic life, pokračovalo to naprosto brilantně, Doktor se celou dobu choval skvěle bezohledně aaaaaa pak to Clara, ač ji mám rád, začala všechno podělávat. Bavila se s malým Dannym, to zachránil Doktor tím, že mu vygumoval posledních pár vzpomínek. Pak se svezla zpátky na večeři, čímž zabránila telefonátu, který ji v prvé řadě dostal do toho sirotčince. A pak jen tak mimochodem přemístila toho vojáčka přes dva tisíce let v čase, a aby se neřeklo, způsobila důvod pro Doktorovu zápletku téhle episody.

Tl,dr: Calra pls, u can't even timetravel.
Xaverius, 15.9.2014 02:55   reagovat
Jo a ještě jsem zapomněl že celou dobu zarytě tvrdila, že Dannyho nezná. Pokaždé když tohle někdo zkusí, tak si zadělá na průšvih. Gah.
Xaverius, 15.9.2014 02:56   reagovat
to jsem fakt jedinej kdo se vubec nebál? :O :D

u dílu "are u my mummy" (název si nepamatuju :/), všechny díly s weeping angelama a silenc, nebo episoda midnight, (a další) tak ty byly dle mě strašidelnější/děsivější, tadta na mě děsivim zpusobem bohužel nezapusobila :/

taky sem se skoro celou epizodu těšil že oběví nějakýho tvora, ale nakonec nic :(

neřikám že se mi epizoda nelíbila, ale nenadchla mě :/

+spousta věcí mi tam neseděla, nesouhlasila s dr who univerzem, a tak :/


a napadlo mě ted taková konspirační teorie, nemužou se pod postelí schvovávat silenc? (třeba jejich mladý)....to by nebyla tak uplna blbost, ale zase, to by měl doktor počmáranou ruku fixou
vantyto, 15.9.2014 01:38   reagovat
Tuhle konspirační teorii jsem tu měla včera, jsem ráda, že nejsem jediná, koho to napadlo:) A Doktor by se nemusel čmárat fixem - jestliže bylo malé silencátko celou dobu schované pod postelí nebo pod dekou, nikdo ho neviděl, takže na něj ani nemohl zapomenout.
Tessuna, 15.9.2014 09:50   reagovat
Souhlasím těšila jsem se na pořádně strašidelnou epizodu a když jsem to dokoukala řekla jsem si akorát: To je jako všechno? V tomhle aspektu se tvůrce moc nepředvedl. :(
zusp, 15.9.2014 07:14   reagovat
Čaká nás nejaké dejové vyústenie so Sontaranmi, alebo to bola len mimovoľná hláška ? Pod tou červenou dekou mi to moc na Sontarana neprišlo, ani tie ruky, čo sa objavovali pod posteľami mi neprišli sontaranské, tobôž potom, že by sa práve Sontarani schovávali, ale kto vie...
bloy, 15.9.2014 01:17   reagovat
Proč měl Orson Pink na sobě oblek se symbolem Sanctuary Base 6 (ta základna z Impossible planet/ Satan pit)?? Nejdříve jsem si myslel, že ho má od Doctora, ale v tom TV záznamu (jak Doctor ukazoval Claře kdo to je) už ho měl na sobě taky. Orson je z 22. století, ale ta základna byla z nějakýho 42. století jestli se nepletu. Jinak epizoda byla suprová. Jen by mě ještě zajímalo co to bylo pod tou dekou. Třeba to asi bylo fakt jenom nějaký zlobivý děcko, které zneužilo situace :-D nebo nějaká halucinace? Taky mě nejdřív napadlo, že si Doktor zase hraje ze sonickym šroubovákem, ale jak se ukázalo tak nehrál.
Dext3r, 15.9.2014 01:10   reagovat
Aha. Tak už v tom mam jasno. Ekologie :D. To ten symbol nemohli aspoň změnit?. Jenom to mate.
tardis.wikia.com/wiki/Orson…
Dext3r, 15.9.2014 01:18   reagovat
Tento díl jsem scela ješte celkove moc nevstřebal a ješte nad ním přemýšlím ale moc mě zaujal. Musím říct že jsem byl hodně napnutej a měl jsem stoho husí kuži až do konce dílu a ten konec byl velice zajímaví. Podle mého jedna z nejlepších epizod
Mikerav, 14.9.2014 21:23   reagovat
Netuším jetli to tu už někdo nepsal, ale jak se pro všechno na svetě dostali na Gallifrey? Ta je přece zmrazená v čase a snad stale platí ten časový zámek, kvůli kterému se na Gallifrey nedá dostat. Tak jak mohla Clara potkat Doctora, když byl ještě dítě?

Jinak skvělá epizoda :)
jenn, 14.9.2014 21:02   reagovat
V time locku je len time war zvyšok historie Gallifrey je v normále a doctor tam nemôže kvôli first law of time
The Master, 15.9.2014 13:24   reagovat
Protože v time of the doctor ji Clara osvobodila (takhle to aspoň chápu já)
FFF, 14.9.2014 22:22   reagovat
epizoda super. Narážky na zbytečnost tý linie s černochama neberu. Pač tam šlo o to, že se s nim dá dohromady a bude mít vnuka stejnýho jako je on :) Ale na tý postely to bylo dobrý, třeba se k tomu ještě vrátí ve finále .
Tomík Chlebíčkovej Pilík, 14.9.2014 17:41   reagovat
Toto bola naozaj skvelá epizóda. Naozaj super atmosféra, aj keď to celkovo nebolo tak strašidelné ako som čakal, ale mám pocit, že taká epizóda nás ešte len čaká, ak sa nemýlim.

Ale najlepšia vec na celej epizóde je úvodná scéna s Doktorom, ktorá je podľa mňa dokonalá! :D
m..., 14.9.2014 17:11   reagovat
Díl se mi moc nelíbil. Začátek je sice povedený, ale Doctor celou epizodu jen přemýšlí o ničem. Časová linie Pinků je zbytečná. Doctor je zase trochu jiný (malinko horší), ale už se drží své charakteristiky. Epizoda není strašidelná a i přesto, že působí pěkně, je téměř o ničem. Clara znovu zasáhla do života Doctora a zde se mimo jiné i potvrdilo (?), že Time Lordi nejsou rasa, ale titul. Jediné co trochu potěšilo bylo cameo War Doctora a to monstrum pod dekou na posteli. Rozporuplné pocity u mě vyvolá plačící Doctor ve stodole. Na další díl se nějak extra netěším, ale to monstrum v řetězech vypadá skvěle. Zatím nejhorší epizoda této série. 5/10
To tady vážně někomu nedošlo, že to dítě na posteli je Doctor ?
Metal, 14.9.2014 16:10   reagovat
Time Lordi sú rasa. Je to vlastne genetická modifikácia pôvodnej rasy na Gallifrey. Potom sú tu ešte dalšie ktoré rasy.

Odporúčam vypočuť si Gallifrey audio seriu tam je to vysvetlené.
The Master, 14.9.2014 16:25   reagovat
* Potom sú tu ešte dalšie rasy.
The Master, 14.9.2014 16:26   reagovat
Tak zatímco u minulé epizody jsem všeobecné nadšení v diskuzi nesdílel, tak teď se musím ke chvále připojit.

Za mě rozhodně zatím nejlepší epizoda 8. série, která snese srovnání i s legendami jako Blink, Silence in the Library/Forest of the Dead nebo Midnight. Vlastně obsahuje prvky ze všech třech těchto epizod, i když v případě Blink je to vlastně naruby (nesmět se podívat vs. nesmět spustit zrak).

Jen mě trochu mrzí, že jsem se nedíval včera v půlnočních hodinách, protože to by teprve byla ta pravá atmosféra, i když bych se pak asi v posteli klepal strachy :D

A líbí se mi, jak se tu živě diskutuje, jestli tam teda "něco" bylo nebo to byl jen výplod jejich fantazie. Osobně se přikláním spíš do tábora "něco", ale myslím, že je to schválně udělané tak, abychom si nad tím lámali hlavu a nikdy se pravdu nedozvíme. A to je podle mě dobře, strach pramení především z nevědomosti, takže kdyby to epizoda prozradila, tak to ztratí polovinu kouzla. ;)
NoMouse, 14.9.2014 15:23   reagovat
To je ako s Midnight nikdy sa nedozvieme čo to bolo.
The Master, 14.9.2014 16:29   reagovat
Ale v Midnight bylo jasné, že je to mimozemská bytost. Tady ani není jisté, jestli tam něco bylo nebo ne. Spíš se přikláním k tomu že ne. Některé scény epizody nabízely toto vysvětlení, ale jiné - obzvlášť zmizení té bytosti pod dekou v záblesku světla - zase naznačovaly že bytost pod postelí je skutečná.
alexis, 14.9.2014 18:47   reagovat
Ja sa priklánam k názoru že ľudstvo sa má kolektívny strach z tmy lebo v tme je všetko iné ako počas dna a tento kolektívny strach sa proste zhmotnil do niakej podoby.
The Master, 14.9.2014 19:50   reagovat
Tak samozrejme, ze maji lidi strach ze tmy, je tam prece Vashta Nerada ;)
insider, 14.9.2014 20:35   reagovat
No právě. Tak jak by se tam vešly dvě potvory?:-)
alexis, 14.9.2014 21:53   reagovat
Vashta Nerada žije v lesoch a na zemi sa nenachádza vo veľkých počtoch, nebezpečný sú len ked ich je veľa
The Master, 15.9.2014 13:25   reagovat
Vashta Nerada žije v lesoch a na zemi sa nenachádza vo veľkých počtoch, nebezpečný sú len ked ich je veľa
The Master, 15.9.2014 13:25   reagovat
Epizoda zajímavá, ale než si ji ohodnotím, tak se na ní ještě aspoň dvakrát podívám, bylo tam spoustu zajímavých motivů a témat, kterých jsem si určitě nevšiml.

Ale přijde mi, že Moffat poslední dobou nedokáže pořádně pojmenovat svoje epizody. U "Day of the doctor" už mi to přišlo trochu mimo a "Time of the doctor" se podle mě jako název epizody vůbec nehodil. Stejně tak bych tento díl nepojmenoval "Listen", ale spíš nějak jinak.
jindra, 14.9.2014 14:08   reagovat
Zatím se v 8 serii moc neprojevuje hudba... co myslíte?
Sim, 14.9.2014 12:30   reagovat
Mě se naopak hudba líbí víc než v 7. sérii, kdy se neustále objevovalao I am the Doctor v různých variacích. Je to skvělá skladba, ale byla až moc využívaná.
Třeba ta hudba, která zní, když Clara vylézá ve stodole z Tardis a jde k Doktorovi, je moc pěkná. Připomíná mi jeden motiv ze Star Wars.
alexis, 14.9.2014 15:51   reagovat
Mě potěšila upoutávka na další díl, tam byla ta supr hudba
Clardis, 14.9.2014 13:46   reagovat
Pravda. Zatím nic, co by mě vyloženě nadchlo. V téhle epizodě potěšilo Clařino téma v milounké aranži (ale samo o sobě to samozřejmě není nic nového), jinak je to takový šmydlikání, kterýho si ani nevšimneš, opravdu jen podkres. Snad se něčeho dočkáme, monumentální hymny k Doctorovi neodmyslitelně patří. A když jsme u tý muziky, dost mě vytáčí aranže nový znělky. Ta mi vůbec nevadí po vizuální stránce, ale na poslech je to pro mě utrpení.
Mike, 14.9.2014 13:09   reagovat
Tá hudba je práveže excelentná je to spojenie novej a originálnej znelky z 1963.
The Master, 14.9.2014 16:31   reagovat
Původní znělku plnou těch hřejivých analogových zvuků moje ucho nejen ocení, přímo u ní plesá, což plus mínus z nejrůznějších důvodů platí o každý znělce od roku 1963 až do "zelenýho víru". Ta verze používaná za Matta a současná jsou pro mě prostě studený tragédie mezi aranžemi. Rozhodně nikomu neberu, že se mu současná líbí - tisíc lidí, tisíc chutí. Naprosto v pořádku. Ale ani náhodou v ní neslyším nějakou inspiraci původním zvukem. Zvlášť ten až příliš lacinej zvuk synťáku hrající melodii mi prostě roluje fusekle a způsobuje bolest zubů. :-D
Mike, 14.9.2014 19:04   reagovat
To je tak hezky napsaný, že musím souhlasit, i kdybych měla úplně opačný názor (nemám, ale původním znělkám jsem přišla na chuť teprve nedávno a ještě jsem neuměla pojmenovat, proč vlastně. Hřejivé analogové zvuky, to je přesně ono!:)
Tessuna, 15.9.2014 23:05   reagovat
Tá hudba je práveže excelentná je to spojenie novej a originálnej znelky z 1963.
The Master, 14.9.2014 16:31   reagovat
Tenhle návrat ke kořenům se jim vážně nepovedl. Tam se ta hudba dala ještě omluvit, ale v dnešní době..
zusp, 14.9.2014 14:16   reagovat
A mi se to zase líbí.
palast, 14.9.2014 13:12   reagovat
Praktický dotaz k Momentu-kdyby nebyl odpálený na Gallifrey, proč by pak měl zničit právě jí a okolostřílející Daleky?
Možná je ten klid nad stodolou způsobený právě tím, že to je periferie a Dalekové se soustředí na Arkádii a další města...jinak nechápu, proč by Moment neměl zničit o něco větší kus vesmíru, přitom vždycky ze všech narážek a i ze samotného vyřešení situace s Momentem vyplývá, že tím Doctor chtěl zničit Gallifrey a jejím výbuchem Daleky...takže jak?:-)
Wanderer, 14.9.2014 12:07   reagovat
ono kdyz se zbran jmenuje Galaxy Eater (pozirac galaxii), tak je predpoklad, ze znici vic, jak jednu planetku a jeji blizke okoli.
Verim, ze znicit jednu planetku by se dalo daleko jednodussim zpusobem (ted si uplne nejsem jisty, jestli nekdy v DW byla znicena planeta, hodne se mi ted do toho michaji dalsi vesmirne serialy). A posledni myslenka - kdyz se v DotD rozhodl zmrazit galifrej namisto zniceni, vypadalo to, ze tam musi doletet (rikal neco jako ze vstupuje do atmosfery, nevim presne slova) kazdopadne kdyz uz byl na planete, tak by bylo zbytecne tam zase priletet.
insider, 14.9.2014 20:44   reagovat
Jasne že ta stodola je na Gallifrey, ako inak by to zničilo Gallifrey.
The Master, 14.9.2014 16:34   reagovat
Na druhou stranu...pokud to bylo na Gallifrey...jak se Doctor dostal pryč? Pokud by ovšem Moment neměl časovač...
Coipher, 14.9.2014 23:33   reagovat
Já si myslím, že když má Moment vědomí, tak i vlastní inteligenci - věděl, že Doctor chce odpálit Gallifrey, tak to prostě udělal. Či tak nějak.
Ina, 14.9.2014 12:16   reagovat
Tak si přinesu taky svoji špetku do Doctorovy stodoly. Rozhodně jedna z nejpovedenějších epizod. Krásně říznuté Blink s Midnightem...jo a myslel jsem si, že ve tmě se skrývá pouze Vashta Nerada :-D. Nicméně k jednotlivým záhadám...všechny přízraky z tohoto dílu (včetně deky na posteli) jsou fyzickým ztvárněním Doctorova strachu, a to včetně otevření dvěří (sám Doctor sice říká, že to on nedělá, ale když Clara odchází, tak říká "Je to tlakový zámek, mohl jsem to spustit já"), takže ano, podvědomí je svinstvo a všechno, včetně nápisu a dveří dělá Doctor sám...zbývá jen osvětlit, jestli dokázal tenhle podvědomý strach přenést na celé lidstvo. A co se týká stodoly a Gallifrey...nikde není řečeno, že Doctor nevyrostl na nějaké jiné planetě...pochybuji, že by mohl Moment odpálit přímo v centru boje na Gallifrey. Gallifrey je sice zmrazená v čase, což si Doctor nepamatuje a považuje ji za zamčenou. Teoreticky by tak mohl navštívit svoji minulost, ale desítka zmiňuje, že nemůže cestovat po své vlastní časové linii, kvůli konsekvenci času. Moffat tohle sice několikrát poruší, ale zřejmě nemůže Doctor toho využívat tak často...
Spiderman, 14.9.2014 11:54   reagovat
V klasickom seriály tretí doctor a ostatný jasne povedaly že vyrastal na Gallifrey a taktiež nemôže vyrásť inde pretože Gallifey nemala kolonie.
The Master, 14.9.2014 16:37   reagovat
Jak můžeš podvědomě udělat to s tou dekou? To jsem právě nepochopila. Jestliže to všechno byl Doktorův strach, tak co ta deka?
zusp, 14.9.2014 14:21   reagovat
Bylo to dítě, jen žertík. Všechny nadpřirozené věci v dílu jsou mimoděk vysvětleny nějak racionálně. Tichý pasažér je pouze strach, díky kterému racionálním vysvětlením nevěří.

Taky bych byl moc rád, kdyby to bylo nějaké nové monstrum. Jenže na konci to Clara jasně vysvětlí.
Dlaha, 14.9.2014 16:12   reagovat
Nevidím problém v tom, že je možné silou mysli něco stvořit, nicméně i když se budu držet racionálnějších vysvětlení...pokud se někdo něčeho velmi bojí, tak to taky vidí...ano, může to klidně být jen sugesce nebo halucinace...ale proč by to nemělo působit reálně?
Spiderman, 14.9.2014 14:44   reagovat
Když to vidí 2 a více tak to není halucinace. =)
Carmack187, 14.9.2014 14:55   reagovat
Hromadná čili skupinová halucinace je prokazatelný fakt ;-)
Spiderman, 14.9.2014 15:10   reagovat
Máš pravdu. Ale i tak si myslím, že tohle není ten případ.
Carmack187, 14.9.2014 15:55   reagovat
Kazdopadne jedna z nejlepsich epizod, celou cestu autem jsem koukal ve strachu do zrcatka jedtli za mnou neco/nekdo nesedi..:)
Ales Matousek, 14.9.2014 11:28   reagovat
ikdyz ten konec.. nevim nevim
Ales Matousek, 14.9.2014 11:30   reagovat
Nicméně konec nevyloučil existenci takového tvora. A ten konec byl děsnej, to nemohla být celou dobu Clara ani Doktor, muselo to být nějaké jiné stvoření, kdyby ne, pro mě je ten díl totálně bezcenej. Proto jsem se rozhodl věřit, že ta bytost existuje.
DeSup, 14.9.2014 11:10   reagovat
V čase 19:43 spadne z toho "stvoření" deka a objeví se tam nějaký obličej. Příjde mi, že na dítě má velkou hlavu, ale je to hodně rozostřené.
Kalda, 14.9.2014 11:48   reagovat
To stvoření, byť notně rozostřené, mi silně připomíná sontarana, Doktor pak když se probere z bezvědomí vykřikne o sontaranech, kteří mění lidskou historii. Osobně mi sice vysvětlení, že by to všechno působili sontarané působí značně lacině, ale náznaky tu dle mě jsou.
Jesper, 14.9.2014 12:52   reagovat
Sontaran to na 99,99999 % není. Spíše mi sedí vysvětlení, že je to Silence, ale podle mě se jedná o úplně nové monstrum.
Metal, 14.9.2014 16:03   reagovat
Původně jsem chtěl napsat, že v epizodě hledáš co tam není a že Doktorova hláška o Sontaranech je jen poblouznění z bezvědomí..
ale teď jsem si ten záběr pustil znovu a souhlasím, tohle je Sontaran
Andrew26, 14.9.2014 13:25   reagovat
Totot je skorej Kraal z Invasion of Androids na Sontarana je to moc malé.
The Master, 14.9.2014 16:40   reagovat
Jsme na začátku serie bůhví co s z toho vyhrabe
vojza, 14.9.2014 15:48   reagovat
Jsme na začátku serie bůhví co s z toho vyhrabe
vojza, 14.9.2014 15:47   reagovat
nepopírám, že se snažím o existenci stvoření žijících pod postelemi vytvořit nějakou funčkní teorii, protože Moffat jejich existenci stoprocentně nevyvrátil. Původně jsem to Doktorovo zvolání taky považoval za zmatení z bezvědomí, ale ve spojení s rozmazaným záběrem ze sirotčince mi to právě taky začalo dávat smysl.
Jesper, 14.9.2014 13:45   reagovat
Jsem jediná, kdo si všimla, že se Clara přestěhovala? Nebo jsem to jenom nepochopila? Vždycky přece byla u Angie a Archieho a najednou má vlastní byt...
Jinak díl se mi moc líbil, děsivej, jen trochu připomínal Hide: názvem, časovou linií časocestovací rodiny... Dost se to opakovalo: Na konci vesmíru už Doktor přece byl na Uthopii a průkopnicí cestování v čase byla ta holka v Hide, jo, jasně, tohle byl jeden z prvních cestovatelů, ne průkopník, ale přijde mi to dost podobný.
Moc se mi líbí, jak to Moffat "vysvětlil", pořád jestě se můžeme dohadovat, kdo tam napsal to "LISTEN" (opravdu to byl Doktor?)...
Clardis, 14.9.2014 11:06   reagovat
Clara se přestěhovala, jak změnila práci. U Angie a Archieho bydlela, protože jim dělala vychovatelku, ale od té doby co učí ve škole, bydlí jinde. Nikde to teda nebylo explicitně řečeno, ale přijde mi to logické. Už v The Time of the Doctor vařila v jiné kuchyni =).
Hanija, 14.9.2014 12:49   reagovat
Ale na Utopii byl Doktor na konci vesmíru v rámci délky ne ? Tady to bylo v rámci času. (opravte mě jestli se pletu)
Gearlins, 14.9.2014 11:31   reagovat
Ne, byl na konci vesmíru z hlediska času. Přece umíraly hvězdy a galaxie, vesmír končil.
hmm, 14.9.2014 12:57   reagovat
Takže Listen byl úplný konec a Utopie konec lidstva... asi :D
Clardis, 14.9.2014 13:43   reagovat
Taky jsem nad tim premyslel... a kdyz uz, tak jak zmizel hrnek s kavou? Kdo to tam na konci vesmiru prastil Doktora do bezvedomi a zpusobil mu bouli na hlave? Kdo byl schovany pod dekou? Vazne to byl nejaky jeho kamarad, co si delal srandu? Doufam, ze na tyhle otazky dostaneme nekdy odpoved.
OndraH, 14.9.2014 11:11   reagovat
Stejně tak nám tam Orson vysvětlí tu bouli na hlavě, kolem Doktora vyletovaly ven věci, každá z nich ho mohla praštit
Bořivoj Filip, 15.9.2014 21:01   reagovat
Možná ho nikdo nebouchnul a byly to jen ty padající věci...
Ale proč bydlí Clara jinde???
Clardis, 14.9.2014 11:32   reagovat
Ten hrnek s kafem tam vysvětlený byl...:)
Tessuna, 14.9.2014 11:22   reagovat
Jé, teď mě něco napadlo: Co když byla věc pod dekou Silence? Když ho neviděli, tak nemohli zapomenout, že ho viděli, jestli mi rozumíte... A Doktor někde (v Impossible astronaut?) říkal něco o Silence v souvislosti s věcmi pod postelí!
Tessuna, 14.9.2014 11:28   reagovat
Doufám, že Silence už ne:-) On má Moffat tak nějak obecně rád věci ve tmě, pod postelí, věci co se hýbou když se nedíváte, ve skrytu, takže to bych spíš viděla jako jeho osobní vklad.
alexis, 14.9.2014 16:01   reagovat
Že by šlo o Silence je dobrá teorie, asi nejpravděpodobnější, sice výškově by v této epizodě šlo o malé silencátko, ale zní to celkem reálně.
Jesper, 14.9.2014 13:03   reagovat
Podle mě už je Silence uzavřený, to patřilo k 11., nemyslím, že by se k tomu Moffat vracel. Ale jinak dobrý nápad :)
Clardis, 14.9.2014 11:34   reagovat
Když nad tím ještě přemýšlím, napadlo mě, že lidstvo "vykoplo" Silence ze Země v roce 1969, a jedno osamělé zapomenuté Silence, schovávající se pod postelí v dětském domově, protože kdyby ho někdo uviděl, pokusil by se ho zabít, by ještě mohlo vydat na příběh...
Tessuna, 14.9.2014 11:58   reagovat
Ech, vazne :O? Verim, ze jo, ale asi tomu jsem zrovna nerozumel (bez asi), jak?
OndraH, 14.9.2014 11:24   reagovat
No, když to kafe "záhadně zmizí" tak v dalším záběru ho popíjí Doktor :)
Tessuna, 14.9.2014 11:31   reagovat
KONEČNE som mal znou pocit ako ked som pozeral Doctora pred 8 seriov ... Capaldy 100 bodov z 10 ;)
lolom, 14.9.2014 10:47   reagovat
Presňe suhlasím s tebov - 10bodóf...
a konečne dakto čo ovlada gramatyku lebo sa to tu nedá niekedi čítať.
SeriousLy, 14.9.2014 16:38   reagovat
Konečně slušný díl, konečně je doktor doktor.
jakobyx, 14.9.2014 10:38   reagovat
Najlepšia časť.
Strašne sa mi páčilo,keď ukázali minulosť doktora.
Na ďalšiu časť sa teším
Leo, 14.9.2014 09:50   reagovat
Tak tenhle díl byl skutečně brilantní. Můžu říct, že být sama doma ve tmě a koukat na to byla dost síla :D
Myšlenka, že se evolucí vyvinulo zvíře schopné perfektního krytí je geniální. Jsem ráda, že se opět odkryl kousek Doctorova příběhu. Po dlouhé době jsme získali odpovědi a ne jen otázky.
Večer se mi těžce usínalo .... pod postelí mě strašil Moffat.
Nicméně tohle byla podle mě nejlepší epizoda z obnovených sérii. A Capaldi je naprosto famózní Doctor. Narozdíl od Smithe mi sednul hned od začátku (nejspíš to měl Matt stížené tím, že šel po Tennantovi). Těším se na další díly, 8. série zatím vypadá velmi slibně.
Julka, 14.9.2014 09:39   reagovat
Na díl jsem se strašně těšila a jsem ráda, že mě nezklamal, spíš ještě překonal moje očekávání. Fakt úžasný. K té věci pod dekou mě napadá - co když Moffat chtěl, abychom se dohadovali, co pod ní bylo a on se k tomu vrátí v příštích epizodách? Nebo co když to byla Missy, jak je pozoruje? Už bych nad tím měla přestat přemýšlet, jinak se z toho zblázním. Každopádně Moffat odvedl skvělou práci.
Ina, 14.9.2014 09:04   reagovat
Tak mě napadá, jak je to s označením "Time lord" pro obyvatele Gallifrey? Vždycky jsem měla zato, že všem Gallifreycům se říká "Time lords", (bez ohledu na to, jestli cestují časem nebo ne) a Doktor taky vždycky říkal: "Jsem z rasy zvané Time lords." Tady to ale vypadalo, že Time lordem se člověk může stát, jen když vstoupí do armády a vystuduje akademii, takže je to spíš něco jako důstojnická hodnost. (Je to, jako kdyby Doktor říkal: Jsem z rasy zvané Plukovníci??)
Tessuna, 14.9.2014 08:53   reagovat
Gallifreyčania(Gallifrey) sú myslený ako Pozemštania(Zem) a Páni času sú myslený ako Ľudia ale aj ako hodnosť, takže všetci sú v podstate time lordi ale nie Time Lordi... a mne tá ich pozmenená dna príde ako genetické inženierstvo(+zásah časového víru) čo vymyslel Rassilion, keďže sa nové regenácie dostávajú, čo mi nepríde ako normálna evolúcia ale ich zásah
ado, 20.9.2014 16:11   reagovat
Ty si určite študoval tardis.wikia lebo je to správne. *palec hore*
The Master, 20.9.2014 16:26   reagovat
Občas sa tam hrabem .. :D ale je sranda že raz sa o tom hovorí ako o DNA inžinierstve a raz iba o vystavení v Časovom víre ... preto mi River príde trochu nelogická keď je to iba tým že si ju spravili v TARDIS ... :D tak buď-alebo .. ako potom môžu tú energiu rozdávať .. asi dont apply logic to who :D
ado, 23.9.2014 00:24   reagovat
Opravte me pokud se pletu, ale na Gallifrey sou 2 druhy obyvatel. "Normalni" Gallifreyane bez regeneraci a pak "slechta", ktera si rika "Time lords/Ladies", ti v urcitem veku (8 let) vstupuji do akademie, kde z nich pak po dokonceni studia bude "Time lord/lady". "Slechta" ma pozmenenej genovej kod diky pobytu v blizkosti casove trhliny.
Hannibal_CS, 14.9.2014 09:38   reagovat
Díky, to dává smysl. Ale stejně mám pocit, že když Doktor mluví o lidech z Gallifrey, říká vždycky "Timelords," jako kdyby se ti ostatní nepočítali, což mi k němu vůbec nesedí. Možná že ne všichni scénáristé si uvědomují, že to je takhle, a dělají v tom guláš?
Tessuna, 14.9.2014 10:32   reagovat
Já jsem si vždycky myslela, že Páni času jsou prostě rasa, stejně jako my jsme lidé, na Marsu jsou Marťané atd.
Pochopila jsem to tak, že pokud nesloží nějaké zkoušky, nebude se moct za právoplatného Pána času považovat, i když jím samozřejmě biologicky bude. Ale neznám staré série.
Alexis, 14.9.2014 16:05   reagovat
Je mozne, ze je to nejak lip popsano v nejake (audio)knize. Z posledniho dilu s leelou jen vime, ze na Galifrej ziji odpadlici v planinach. To, jestli maji regeneraci atp. se tam myslim nezminovalo.
Jinak TimeLord jako rasa je neco jineho nez naplneni jejiho potencialu, kdy se TimeLord "stane" TimeLordem. U nas se taky rika, ze kluk se stane muzem. Pro me stejna vec, i kdyz mozna jen slovickareni ...

A jen tak na okraj - ta stodola mi tam nejak nesedi. Kdyz se clovek podiva, jak vypadala "obloha" nad galifrej v dobe utoku daleku, tak je temer nemozne, aby doktor s momentem bez povsimnuti chodil pousti na galifrej. Takze stodola neni na galifrej, ale jine planete (the moment - galaxy eater, takze teroticky kdekoli v galaxii) a pak mi teda moc nesedi, ze je doktor z galifrej mimo toho, ze by tam pozdeji chodil do skoly/akademie. Pokud ovsem to pro zmenu nebyl treba doktoruv otec.
insider, 14.9.2014 10:27   reagovat
Vidím to stejně jako Insider. Ta slova o tom, že nikdy nebude TimeLordem chápu jako když u nás otec o klukovi, který se nechce stát vojákem řekne "Nikdy z něj nebude chlap" nebo "Nikdy z něj nebude muž". TimeLord je nejen označení celé rasy, ale také označení pro muže z ní (podobně jako anglické "men" může podle kontextu označovat buďto jen muže, nebo všechny lidi bez ohledu na pohlaví)
Bořivoj Filip, 15.9.2014 21:20   reagovat
Souhlasím, taky jsem si byla jistá, že ta stodola je někde úplně jinde. Kdyby tam nedali ten flashback z Day of the Doctor, dávalo by to větší smysl.

Taky jsem si vzpomněla na Invasion of Time, kde se mi zdálo, že společnost na Gallifrey je dost propastně rozdělená na ty, kdo žijí ve městech a neuměli by přežít mimo ně a na jakési polobarbarské kmeny, které obývají zbytek planety, a docela bych chápala, že jen ti ve městech si říkají Timelords a o existenci těch venku se všeobecně neví, takže se na ně zapomíná. Nějak mi do toho nesedí koncept "prostých farmářů", jak jsem si představila Doktorovu rodinu v tomhle díle. Ale třeba je společnost na Gallifrey mnohem složitější, než se na první pohled zdá - jako ostatně všechno :)
Tessuna, 14.9.2014 10:43   reagovat
Na Gallifrey žije mnoho rás a Time Lords sú jedna z nich. V určitom veku idú deti na Academy kde sa učia vlastne vedomosti podľa ktorých budú zaradeny do spoločnosti.
The Master, 14.9.2014 16:59   reagovat
Hmm ...
Ano mrazivé.
A tomu vysvětleni že to byla Clara nevěřím. I kdyby nápis na tabuli napsal a nevěděl o tom. Tak křídu si po zemi k sobě bez svého vědomí přikutálet nemohl ;) A to něco pod dekou... To k té posteli nepřišlo, nebyly kroky ani nic čeho by si všimli... Pravidelné klepání na dveře které se po odemčení začnou samy otvírat?

Nevím jak vám ale to uklidňující vysvětlení na konci mi celkem zavání.

J.

PS: Jsem rád že mám tatami a futon rovnou na zemi bez jakékoli mezery.
Josse, 14.9.2014 04:45   reagovat
Jen takove nadhozeni myslenky - kazdy si muze "zhmotnit" svuj strach, takze kdyz se to tak veme, psal to on sam :)
A ze by Clara byla vysvetleni mi fakt nesedi, precejen pochybuju, ze by do konce zivota letala casem a lezla lidem pod postel, aby je mohla chytnout za nohu :D To, ze to udelala doktorovi a pak mu vnukla myslenku strachu jako sily je pro me jen (cilena) nahoda a nema nic spolecneho se sny kohokoli jineho. Proste tam neco je, rikejme tomu treba ten zhmotneny strach jednotlivce a je hotovo ;)
insider, 14.9.2014 10:17   reagovat
Ty si to teraz rozluskol. Toto my už napadlo. Ked vlasnte veľa ľudí myslí v určitý čas naniaku vec (strach z tmy) tak vlastne takto sa ten strach zhmotnil.
The Master, 14.9.2014 17:02   reagovat
Sice jsem čekal, že "Listen" započne/rozvine příběh, který se bude linout celou sérií (třeba vyjevení, kdo a co je Missy), ale nakonec "Listen" je skvělá komorní epizoda s brutálním koncem (i když mě nějak podvědomě napadlo, že to dítě ve stole je Doktor ještě než to vyplynulo z děje). Moment, kdy Clara chytla Doktora za nohu se mi málem zastavilo srdce :-D Co mi však vrtá hlavou: CO/KDO byl ve skutečnosti skrytý pod přikrývkou v tom dětském domově? A kdo napsal vzkaz na tabuli v TARDIS?
Jesper, 14.9.2014 01:57   reagovat
Waaw.. Neskutočná epizóda, určite jedna z najlepších, v mojom prípade sa vyrovná aj epizóde Blink. Najlepšia epizóda(zatiaľ) v ôsmej rade s capaldim, nedavno som aj čital na edne že clara možno odíde a aj komenty, kde ľudia hovorili že clara už ma svoj pribeh zasebou ale tu jasne vidno, že stale ma niečo doseba :) Tiež som znenávidel moffata, teraz sa budem báť ísť si ľahnúť, veď som mal zimomriavky čo sa tak často nestáva, ani pri takom sinisterovi a vo filmoch, ktoré by mali byť horrori ale tomuto sa proste nevyrovnajú :D Capaldi konečne dostal epizódu, aj keď sa už v tretej a trochu aj v druhej chytal, kde poriadne ukázal čo v ňom je a že je stále doktor, čo mi popravde v prvej epizóde chýbalo, a myslím že v tejto teórii niesom sám..

Dávam 9,5/10, nie žeby nebola epizóda perfektná, ale keď si zoberiete jednu z naj epizód(a táto sa tiež radí k tým naj) Blink, tak tam bolo všetko krásne vysvetlené, tu mi chýbalo už len to vysvetlenie čo bolo to na posteli, malá diera ktorá ale zážitok nepokazí(alebo to bolo fakt len nejaké decko z domova? :P).

A teraz nakoniec ako rozmýšľam, je to asi druha najlepšia epizóda v novom DW, samozrejme keď nepočítam špeciály. Moffat, si kráľ, ale budem ti do konca života vyčítať že sa bojím tmy pod posteľou!
Pikiss, 14.9.2014 01:20   reagovat
Já bych řekl že tady jde o to že je to nevysvětlené to, co dělá tu episodu krásnou.
-Pod dekou mohlo být dítě a zvuky mohli dělat trubky...Ale jen možná
Simon, 14.9.2014 15:06   reagovat
Já bych to naopak měla raději vysvětlené. Nevadí mi si někdy něco domýšlet, ale mám ráda, když vím, jaký příběh se vlastně vypráví, jakou hru s námi autor hraje.
Pokud by byl pod dekou nějaký kamarád Ruperta, bylo by jasné, že jde výhradně o psychologickou epizodu, která se zabývá Doktorovým strachem. Některé scény by pak vyznívaly jinak, než kdyby tam bylo opravdu jakési monstrum.
alexis, 14.9.2014 15:57   reagovat
Řadím k mým "nej" epizodám DW, tohle považuju za téměř takovou pecku jako Blink nebo Empty Child/Doctor Dances. A přestal mi vadit Pink, možná toho chlapa vezmu na milost. Snad jenom ta návštěva malýho Doctůrka byla trochu přestřelená, ale ani ne tak tím, že to byl Doctor. Clara je s celým jeho životem spojená tak, že se to dá obhájit bez škobrtnutí. To spíš to místo. Když v té chatrči přistáli, vzpomněl jsem si na chatrč ze speciálu. Ale nenapadlo mě, že to opravdu bude takhle, to je daleko víc přestřelený než samotnej kinder-Hartnell. Přišlo mi zbytečný vymýšlet tenhle kousek skládačky, působilo to jako dost násilně vloženej kousek puzzle a i trošku lacině. Bez toho bych se klidně obešel. Nevadí, vypsal jsem se z toho a hážu jedinou pihu na kráse za hlavu, protože jinak si tahle epizoda zaslouží jen superlativy. Hutná atmosféra, která nějakým zázrakem držela v randících scénách, mi nedovolila ani pauznout a doplnit zásoby z lednice. Výbornej nápad, výborně zpracovanej, jsem nadšenej. Už tě mám zase rád, Moffate. :-D
Mike, 14.9.2014 00:56   reagovat
Opravdu úžasný díl s úžasnou atmosférou ještě umocněnou tím že jsem koukal kolem nějaké 0:30 :D . Zajímavé rozuzlení s Clarou na konci ale něco mi přijde divné. Když to celou dobu byla Clara kdo chytal lidi za kotníky kdo byl ten strašák a tak, co bylo pod tou dekou a co dělalo ty zvuky v té lodi :D Možná mi něco uniklo. Budu rád za vysvětlení :D Jinak perfektní díl :)
HaaruCZ, 14.9.2014 00:48   reagovat
Bol to Moffatm ale pssst...
bloy, 15.9.2014 01:02   reagovat
Nějaké dítě, které si dělalo srandu, teplem zaviněný pohyb trubek. Probably...
ESESEL, 14.9.2014 03:14   reagovat
Teď když nad tím tak přemýšlím, tak návštěva mladého Doctora vlastně dává smysl. TARDIS následovala timeline Clary a ta je propletená s Doctorovou takovým způsobem, že by se mu teď mohla rovnat v komplexnosti. Takže jasně, že to byla smyčka jak skrz zámky, stejně jako Galifrey pokus o skok k Zemi akorát na druhou stranu.
Arry, 14.9.2014 00:15   reagovat
Pod časovým zámkem je pouze období časové války. A tohle se stalo dlouho před ní :)
Jakzie, 14.9.2014 11:00   reagovat
Takže kdybych cestoval časem týden před začátek časové války a počkal si na ní tak bych se do ní dostal. To je podle mě blbost. Celá Gallifrey je v časovém zámku (resp. byla) od jejího vzniku až po její zničení. Nic z toho se ale díky Day of the Doctor nestalo... je v tom bordel. =D
Carmack187, 14.9.2014 11:10   reagovat
Mně to taky docela nesedí :D Kdyby byla pod časovým zámkem celá Gallifrey, jak by mohlo prvních 8 Doktorů cestovat?
Jakzie, 14.9.2014 11:14   reagovat
Před časovou válkou Gallifrey nebyla pod zámkem a prvních osm Doktorů mohlo klidně cestovat - ale když už byla pod zámkem, byla pod ním odjakživa. Ale vlastně pod žádným zámkem nebyla, jenom Doktor si myslel, že je. (wibbly-wobbly, timey-wimey)
Tessuna, 14.9.2014 12:01   reagovat
Přesně tak... ale ne každej to pochopí. Ať žije Moffat! =D
Carmack187, 14.9.2014 14:19   reagovat
Možná na Doktora v tu chvíli myslela, přinejmenším o něj měla strach, a to Tardis přivedlo k Doktorovi. A jak říkáš, jejich linie jsou propletené.
alexis, 14.9.2014 00:17   reagovat
Po shlédnutí s titulky musím říct, že tohle je jedna z nejlepších Moffatových epizod.
Sice se mi zdá, že to jsou tak trochu tři epizody vecpané do jedné, ale jejich spojení - byť trochu kostrbaté prostřednictvím Clařiny rodinny - je zábavné a celkem funkční, a hlavně: ty epizody jsou dobré epizody.
Ať už dobrodružství malého ustrašeného chlapce, který se postaví svému strachu, tak midnightovské dobrodružství na opuštěné planetě, kde by nich (cha cha) nemělo žít, tak i seznamování s budoucí historií Clařiny rodiny. (Budoucí historie, to je dobré:-))

No, Clařino závěrečné setkání s Doktorem na Gallifrey už bylo trošku přes čáru, ale bylo podané tak důstojně všemi zúčastněnými, že to nebylo trapné. Snad jen toho Hurta si mohli odpustit.
alexis, 14.9.2014 00:14   reagovat
Teda tohle bylo vážně strašidelný. Kdyby mě nakonci neuklidnilo to, že to byla jen Clara, tak bych ani nedokázal dát nohy na zem.
Fry98, 13.9.2014 23:52   reagovat
Problém je ten, že to nebyla jenom Clara. Z té epizody bylo poznat, že tam to stvoření opravdu je. Takže se můžeš bát dál :D
Jakzie, 14.9.2014 11:18   reagovat
Úplně jiný díl Doktora než jaký jsem kdy viděl. Na konci mi lezl mráz po zádech jako snad nikdy. Bylo to úžasné a... geniální.

10/10
Carmack187, 13.9.2014 23:47   reagovat
Toto je najlepší diel celého obnoveného seriálu a Moffat jasne preukázal že je najlepší show runner v obnovenom seriály a možno že aj celého seriálu.

10/10
The Master, 13.9.2014 23:27   reagovat
Tenhle díl se mi hrozně líbil, ale něco mi přijde divné. Jak se Clara mohla objevit u malého Doktora? Není Gallifrey uzavřena v časové smyčce (nebo něčem na ten způsob) a Tardis tam nemůže a to ani do minulosti? Nebo jsem to v The Day of the Doctor špatně pochopila?
Hanija, 13.9.2014 22:43   reagovat
Nikdy nebylo řečeno, že ta stodola byla na Galifrey. Krom toho nám časové zámky docela praskají.
Arry, 14.9.2014 00:11   reagovat
A kde jinde by byla? Myslím, že je určitě na Gallifrey ale Gallifrey už není od Day of the Doctor v časovém zámku ale je pouze zmrazená v čase.
Carmack187, 14.9.2014 00:17   reagovat
Což znamená - jestli tomu dobře rozumím - že Gallifrey nikdy nebyla v časovém zámku a vždycky byla jen zmrazená v čase a Doktor se mohl alespoň do její minulosti podívat kdykoli?
Tessuna, 14.9.2014 08:31   reagovat
V casovem zamku by jeden ocekaval celou valku (casovy usek?), ne jen jednu planetu. Ta valka se nevedla jen na jedne planete (viz treba dil Rose, kdy se zminuje, ze nestynske vedomi prislo o planetu v casove valce, nebo Day of the doctor, kde o planetu v casove valce prisli zygoni)
insider, 14.9.2014 10:31   reagovat
V podstatě ano ale Doctor to nevěděl protože na události z Day of the Doctor zapoměl. =)
Carmack187, 14.9.2014 10:20   reagovat
Ja to celou dobu chapal, ze jen timewar je v zamku... hm
OndraH, 14.9.2014 09:46   reagovat
Kdoví, jak to s tím "zámkem" opravdu funguje, protože podrobně vysvětlené to myslím nikde nebylo (nejspíš je to moc wibbly-wobbly) ale měla jsem dojem, že Doktor (9.,10. a 11) nemůže na Gallifrey, je pro něj definitivně ztracena, s celou její historií, prostě se vším všudy. Vlastně jsem si myslela, že to postihlo celou řadu planet zapletených do Časové války, včetně Skara, i když tuhle teorii mi zbořil díl Asylum of the Daleks. A teď už teda vážně nevím.
Tessuna, 14.9.2014 10:52   reagovat
V časovom zámku je len celá Time War so všetkými miestami kde sa bojovalo. Doctor nemôže na Gallifrey v minulosti kvôli First Law of Time. Skaro bolo zničené už v

SPOILER ALERT












Remembrance of the Daleks
















END OF SPOILER ALERT


Daleci z Victory of the daleks ho znovu obnovili a Asylum nie je na Skare a parlement bol na space ship.
The Master, 14.9.2014 17:21   reagovat
Tohle vím - znám klasické epizody, i když tuhle už jsem trochu pozapomněla - ale Asylum of the Daleks začíná na Skaru. Mohla to být libovolná Daleky okupovaná planeta, ale že byl na obrazovce velký významný nápis "Skaro," napadlo mě, že ho tedy nejspíš nezničili ani není pod časovým zámkem. First law of Time je taková ta věcička o nekřížení vlastní časové linie? To Doktor fakticky ještě nikdy neporušil:)
Tessuna, 14.9.2014 18:44   reagovat
Jak som povedal daleci z nového dalekckeho paradigma obnovili Skáro po jeho zničený.
The Master, 14.9.2014 19:53   reagovat
Techinicky to neporušil z vlastnej vôle že by išiel navštiviť svoje minule/buduce ja. Vždi k tomu bol donútený okolnostami.
The Master, 14.9.2014 19:55   reagovat
Já myslím že časový zámek se týkal jenom dějin Gallifrey. Jako že její dějiny v podstatě vytrhnul z reality. Ale ne jako třeba když něco pohltila trhlina v 5 řadě ale tak že si všichni ví že existovala ale ale že už je pryč zamčená pod zámkem. Dalekové byli do jednoho zničeni (nebo o tom byl Doctor přesvědčen) tak nechal Scaro na pokoji (stejně to už byla jenom pustina). Možná je to blbost ale mám svojí promyšlenou neprůstřelnou teorii snad na všechno. =D
Carmack187, 14.9.2014 14:29   reagovat
to ma tiež napadlo ale moffat je moffat
nort, 13.9.2014 22:47   reagovat
Já bych tipla, že to bude mít něco společného se záchranou Gallifrey, ale jak... to už nechám na scénáristech. Doufám jen, že nějak navážou na slova Jedenáctého, že jeho cesty už budou mít zase cíl - domov na Gallifrey. Mimochodem, hodně potěšil War Doctor. Přesně to sedlo.
Isognomostom, 13.9.2014 23:06   reagovat
War doctor je druhý najlepší doctor hned po 12th Capladim.
The Master, 14.9.2014 17:23   reagovat
Proč ? :)
Metal, 15.9.2014 14:28   reagovat
Po pěti minutách jsem si to musela stopnout a jít si vyčistit zuby, protože jsem měla podezření, že pak už nevystrčím palec z postele.

Po tom vysvětlení, že pod postelí je Clara, to zas tak strašidelný není, dokud si člověk nevzpomene, že tam bylo i něco pod tou dekou...

A je možný, že Doktor přenesl svojí noční můru do lidskýho genomu nebo kolektivního vědomí či co?
Vi, 13.9.2014 22:09   reagovat
Strach jako superschopnost se mi líbil. Velmi. Na zbytek si počkám s titulkami a od začátku - prošvihla jsem první čtvrtinu. A Dvanáctý už je definitvně mého srdce šampion.
Isognomostom, 13.9.2014 21:58   reagovat
Díl se mi moc líbil a s ním i 12. Doctor. Ne, mám toho chlápka rád (nehledě na to, že je to Skot, kteří u mě vždycky mají výhodu).

Mými oblíbenými částmi jsou dějová linka s vojáčkem (že šel od Ruperta k (asi) Claře k Orsonovi ke Claře a k Doktorovi), původ "Dannyho" a samozřejmě závěr (hlavně "nerozřešení").

Ale jsem rád, že každá epizoda nevypadá takhle, samostatně je cool (jako třeba Blink), ale v nějaké sérii podobných by to stálo za prd.
Gomi, 13.9.2014 21:52   reagovat
a na tu další epizodu se, když budou něco krást, jako uctívač "Grand Theft Cosmos" hoodně těším ;). Snad mě to nezklame...
OndraH, 13.9.2014 21:51   reagovat
Husia koža bola namieste spolu s otázkami. Opäť sme sa dozvedeli niečo čo Doctora zmenilo na hrdinu, ktorým je teraz. Páčilo sa mi že Moffat opäť ukázal prečo by mal byť Doctor hrdinom. Každý hrdina sa bojí a každý berie strach ako protiklad. U Doctora je to dalšia super schopnosť.
9/10
Lilampus, 13.9.2014 21:44   reagovat
Ale aby Clara byla příčinou všech jeho důležitých životních rozhodnutí... a aby jí po 2000 letech citoval...
Jsem divná, nebo je to už trošku moc MarySueovské?
alexis, 13.9.2014 21:48   reagovat
Společník přece vždycky má být protiváhou Doktora-tím víc když je Doktor tohohle stylu musí působit jako ten, kdo způsobuje, že se rozhodne správně...
Mimochodem, nemyslím, že Doktor dokáže sám na něco zapomenout, plus si ten moment možná připoměl, když odtamtud chtěl odpálit Gallifrey...
Wanderer, 13.9.2014 21:53   reagovat
100% to byl malý doktor :) stačilo jen dávat pozor co říkali :)
Michalcin, 13.9.2014 21:42   reagovat
Krásná časová smyčka-Clara kdysi Doktorovi řekla, že strach dělá hrdiny, a on to pak mohl o dva tisíce let později(plus mínus:-)) říct malému Pinkovi v její přítomnosti...od Melody tam nic takového nebylo a vždycky mě to pobaví:-)

Jinak opravdu mrazivý díl, když jsem se díval prvně, radši jsem si rozsvítil:-D A díly zmíněné tady byly taky v tomhle směru geniální-v Blink byla dokonce i další časová smyčka a tehdy ještě složitější:-)
Wanderer, 13.9.2014 21:51   reagovat
A chci se zeptat. Jelikož je tohle první epizoda kterou sleduju hned jak vyšla (ještě včera jsem teprve začínal 7 sérii), bude už dneska Web-DL rip ?
Fry98, 13.9.2014 21:41   reagovat
Sakra, musim přestat lézt do týhle sekce, nechi si to vyspoilerovat.
Fry98, 13.9.2014 21:38   reagovat
No dal sis záležet abys rozuměl, ale asi jsi nerozuměl :D Byl to Doctor.
Arry, 14.9.2014 00:23   reagovat
Tak na tenhle díl jsem se moc těšil... A možná proto jsem si dával tak záležet, abych skoro všemu rozuměl.. Až se tak stalo. Nestává se často, abych se při Doktorovi bál (teda, jo, ale ne přímo děsil..), zatím jen u Blink, Midnight, Waters of Mars a Horror of Fang Rock (možná i další, ale teď si nevzpomenu jaké), ale tentokrát jsem měl snad celou dobu husinu a opravdu jsem se docela bál. Čekal jsem, že na konci uvidíme, co to bylo "to pod postelí". O tom se pro zatím - možná i navždy - budeme jen dohadovat. Stejně jako kdo to byl, v posteli na konci příběhu. Napadla mě nějaká verze Clary, ale to je asi hoodně nepravděpodobné...



Jinak za mě 10 z 10. Rozhodně...
OndraH, 13.9.2014 21:37   reagovat
No dal sis záležet abys rozuměl, ale asi jsi nerozuměl :D Byl to Doctor.
Arry, 14.9.2014 00:26   reagovat
No me to doslo az na druhe skouknuti :D
OndraH, 14.9.2014 09:42   reagovat
Jsem zmatená. Snad to bude po titulcích lepší. Zvon jsem slyšela, jestli je Arkádový, to nevím, ale je to zvon, který byl slyšet i v díle The God Complex.

Nejsem si jistá, jestli je dobře takto posílit roli Clary.
alexis, 13.9.2014 21:35   reagovat
Ahoj, v kolik očekáváte, že budou titulky ?
Fry98, 13.9.2014 21:33   reagovat
wtf clara stretneme malého doctora to jak sa dostala na gallifrey
nort, 13.9.2014 21:32   reagovat
já nemyslím, že to byl Doktor... nebo jo? Kdo ví, třeba máš pravdu, ale dávám tomu.. 40 procent pravděpodobnost :)
OndraH, 13.9.2014 21:40   reagovat
nebo fakt jo? Já si to zezačátku nemyslel, ale... Vypadá to, že hodně lidí to tak vidí. Fakt je to on? Musím se asi podívat znova.. hm.. asi to tak je
OndraH, 13.9.2014 21:44   reagovat
Jasně že to byl Doktor. Listen...
alexis, 13.9.2014 21:42   reagovat
tak jsem se koukl znova a odvolávám všechno, co jsem zatím napsal - je to on ;)!
OndraH, 13.9.2014 21:46   reagovat
Jednoznačne je to doctor ešte ktomu to je rovnaká stodola ako v Day of the doctor.
The Master, 13.9.2014 23:25   reagovat
Teda BBC silně podcenila Doctora Who a iPlayer moc nestíhal ... snad to bude poučení pro příště.
Argil, 13.9.2014 21:32   reagovat
Mě se nazdálo, že by iPlayer nestíhal, mě se to ani jednou nenačítalo, jelo to plynule. Ale taky záleží na rychlosti a přetížení připojení.
Narre, 13.9.2014 21:33   reagovat
No před i po Doctorovi mi to jelo plynule ... během se to seklo asi pětkrát a spadnul celý iPlayer ... s připojením problém nemám.
Argil, 13.9.2014 21:36   reagovat
mě se to seklo jen dvakrát - raz na začátku a pak na konci + to pár minut chvilkama "škrkalo", ale nic co by se nedalo vydržet...
OndraH, 13.9.2014 21:38   reagovat
Tak to nevím, mě to jelo celou dobu dobře, ale třeba u Into the Dalek mi to padalo pořád, taky nevím proč. Takže připojením to být nemusí.
Narre, 13.9.2014 21:38   reagovat
Díl jsem celý úplně nepochopil. S titulky ho snad pochopím celý, ale taky jste tam slyšeli Arkádový zvon?
Narre, 13.9.2014 21:31   reagovat
Mám to podobně, tak snad zítra budou titulky a plně to pochopíme :)
Cestovatelka, 13.9.2014 21:55   reagovat

Pro komentování se prosím přihlašte.


Aktuální epizoda

Poslední titulky

Legend of the Sea Devils
  • Stav překladu: 1% (18.4. 11:04)
  • Pomalu začínám asi to bude trvat dlouho
  • Autor: Blackthunder
  • …p.iP.WEB-DL.AAC2.0.H.264-TVLAMERS

Nejnovější komentáře

Doporučujeme