Přejít na obsah

Navigace

Speciál k 60. výročí
Doktor se vrátí...
07x14 - The Name Of The Doctor
odvysíláno 30. 10. 2014

Flatline - poepizodní diskuze

ilustrační obrázek

Víte na to tu je :)


18.10.2014 22:08   Diskuze   Blackthunder

155 komentářů

Nejdřív díky za title, ale chci se zeptat - proč nejsou na verzi 1080 ECI? :)
Depaje, 26.10.2014 22:29   reagovat
Chci Jamieho Mathiesona jako showrunnera pro další 4 řady. =D Poslední 2 díly byly vskutku skvěle napsané a originální. A to jsem si původně myslel, že se už v téhle řadě nic nevyrovná Listen.

Flatline 10/10
Mummy On The Orient Express 10/10
Carmack187, 22.10.2014 22:18   reagovat
Já myslím, že ne. Ještě to není ani rok, co jsme měli multiDoktorský speciál a není to tak dávno, co si Moffat vymyslel nového Doktora. V tak krátké době přijít s dalším Doktorem už by bylo moc.
Nejspíš to bude nová postava.
Ale překvapuje mě, že se vůbec nemluví o tom, že by to třeba mohla být nějaká verze Tashy Lem. A to nejen na základě toho, že jsou si trochu podobné a že mezi ní a Doktorem asi něco bylo (jak říká Missy: "my boyfriend")

Vzpomínáte na Time of the Doctor?

Tasha Lem and Church of Papal Mainframe?
"Keeping you safe in this world and the next!"
Zarwan, 22.10.2014 18:54   reagovat
Tak kromě Tashy Lem máme ještě jednu záhadnou dámu - tu TimeLady, která pohledem zabránila Desátému zastřelit Mastera... A co se týká nezodpovězených záhad okolo žen v životě Doktora, moc a moc bych stála o znovuobjevení Doktorovy dcery Jenny... Ale raději si vystačím s tím, co povolaní autoři vymysleli a jsem zvědavá, čím mě překvapí.
Isognomostom, 24.10.2014 21:45   reagovat
Přesně tak, Doctor daugter, stále marně vyhlížím a kdo ví, jestli se ještě někdy dočkám(e) =/
Angi, 25.10.2014 20:31   reagovat
Taky mě překvapuje, že o tom nikdo nemluví. Napadlo mě to hned po Deep Breath, ale na můj příspěvek do diskuse tehdy nikdo nereagoval (bylo dost jiných věcí k rozebírání). Ovšem tehdy jsme ještě nevěděli, že do Nebe se dostanou všichni, nejen roboti, a bylo možné teoretizovat o podobnosti Nebe s Křemíkovým nebem ;) (ta teorie mi vyloženě chybí).
Jo, Tasha Lem by seděla, už jen proto, že o ní mnoho nevíme a to málo, co víme, teorii podporuje. Ale že se mi vánoční speciál moc nelíbil, a její postava taky ne, tak trochu doufám, že to nebude ona.
Tessuna, 22.10.2014 20:18   reagovat
Tak nějak čekám, že Moffat přijde s ničím úplně jiným, ale tohle na druhou stranu fakt dává smysl. Narozdíl od všech Valeyard teorií :) Proč ne, bylo by hezké, kdyby to provázal s předchozími ději (jakože asi prováže, dá se čekat, že Missy bude ta žena, co dala Claře číslo na Doctora... i když kdo ví...)
Elektronicky.Otisk, 24.10.2014 12:47   reagovat
já si pořád myslím, že Moffat chce, abychom si všichni mysleli, že ten telefon dala Claře Missy...
HankaP, 24.10.2014 20:02   reagovat
Ano, je to až nějak podezřele nápadné.
Na druhou stranu kdo jiný? Jediný, kdo by snad mohl a kdo se objeví ve finále je Kate Steward.
Ale já myslím, že to bude Missy, otázka je spíš proč to udělala. Proč jí na ní tak záleží? Kde vzala číslo na TARDIS? A jak dostala inzerát do novin ve viktoriánském Londýně. Pravděpodobně je schopná cestovat časem, jenže to umí v DW taky každý druhý :D
Zarwan, 29.10.2014 19:06   reagovat
Epizoda se mi celkem líbila, ale do mého žebříčku nejlepších epizod ze 34. série bych jí zařadil spíš někam doprostřed, třeba Mummy On The Orient Express se mi líbil mnohem víc. Jinak doufám že Missy není Doctor, prostě se mi ta možnost nějak nelíbí :/
Wesher, 22.10.2014 14:58   reagovat
Já myslím, že ne. Ještě to není ani rok, co jsme měli multiDoktorský speciál a není to tak dávno, co si Moffat vymyslel nového Doktora. V tak krátké době přijít s dalším Doktorem už by bylo moc.
Nejspíš to bude nová postava.
Ale překvapuje mě, že se vůbec nemluví o tom, že by to třeba mohla být nějaká verze Tashy Lem. A to nejen na základě toho, že jsou si trochu podobné a že mezi ní a Doktorem asi něco bylo (jak říká Missy: "my boyfriend")

Vzpomínáte na Time of the Doctor?

Tasha Lem and Church of Papal Mainframe?
"Keeping you safe in this world and the next!"
Zarwan, 22.10.2014 18:54   reagovat
K mnohým příspěvkům kritizujícím Claru: podle mě se teď v 8. sérii konečně chová jako postava. Její reakce jsou lidské a pochopitelné a všem reptalům doporučuji zkusit si představit, jak by se na jejím místě cítili oni. Přestože mnozí z nás asi sní o tom, že nám jednou na trávníku přistane modrá budka, kdyby se to doopravdy stalo... ať jste sebevíc nadšení z cestování časoprostorem, nemůžete necítit strach z neznámého, stres z adrenalinových situací, tíhu rozhodnutí, která mohou mít vážný dopad. Clařina reakce na konci Kill the Moon mi přišla obzvlášť uvěřitelná: po prožitém strachu a těžkém rozhodování jí prostě a zcela pochopitelně ujely nervy. Naopak jsem měla problém s Clarou v 7. sérii, která byla občas tak dokonalá, až to nebylo k uvěření.
Přesto všechno, co jsem právě napsala, bych ale stejně uvítala novou společnici/společníka, - a zdá se mi, že snad v každé epizodě téhle série se vyskytne někdo, kdo by mohl být dobrým společníkem (což mi přijde podezřelé). Líbilo by se mi i víc společníků najednou. Nejlépe z jiných časů a planet.
Tessuna, 22.10.2014 11:00   reagovat
Mně osobně se Clara moc líbí od samého začátku. Ona je sice z divokých vajec, ale je vtipná. Mám rád takovýhle typy. Jediný nevim proč celou tuhle sezonu zaměřují na to, že si s nim nerozumí nebo jak to s nim vůbec má. Potom co spolu zažili (Immposible girl) je to trochu divný. A navíc musim uznat že Jenna Coleman hraje skutečně výtečně a je to krásná holka, muj typ :-D A když si uvědomim jak romanticky v seriálu začala, pak tedy immposible girl děj Moffat sprznil, tak je mi až hrozně líto, když si uvědomim, že tohle už je její pravděpodobně poslední serie. Nehledě na to, že už ji našli (podezřelého) chlapa, se kterým už ví, že bude mít rodinu...
Tomáš PIlík, 25.10.2014 14:33   reagovat
Ano, Clara v 7. sezóně byla občas na facku a právě v ní mi připadala arogantní. Teď už jí začínám mít ráda.
alexis, 22.10.2014 19:18   reagovat
Ano, její chování je uvěřitelnější než v sedmé sérii, ale uvěřitelný neznamená vždycky oblíbený.
Klasickým příkladem by byly Hry o Trůny, kde je uvěřitelné chování naprosté většiny postav, ale nedělá to z nich postavy oblíbené.
Navíc je na GoT vidět i to, že každý si oblíbí jiné postavy, protože každému vyhovuje někdo jiný. Ne každý má rád Cersei, Daenerys, Tywina nebo Stanise.
Mně se tohle Clařino chování prostě nelíbí, byť k němu sama má třeba dobré důvody. Nelíbí se mi její nerozhodnost, nelíbí se mi, že nejedná na rovinu. Jednak propašovala Dannyho do Tardis proti vůli Doktora, teď zase lže Dannymu.
V Kill the Moon se k ní Doktor opravdu nezachoval hezky. Ne proto, že ji vystavil té volbě, ale že ji vystavil smrtelnému nebezpečí, pokud by se rozhodly se odpálit. Na ten výstup na konci dílu měla plné právo, ale měla za sebou zabouchnout a už se nevracet, a ne jen sehrát Doktorovi divadýlko a pak zase škemrat o poslední výlet a nakonec se z ničeho nic rozhodnout, že vlastně ještě zůstane.
Čímž vlastně uznala, že s tím, co jí Doktor udělal plně souhlasí a ten její předešlý výstup se tím stal jen hysterickým záchvatem.
Tohle je můj čistě subjektivní názor, každý má určitě své důvody, proč ji má nebo nemá rád a nikomu to neberu. Jestli ti vyhovuje, tak samozřejmě tím líp pro tebe.
Jak jsem psal, docela by mi vyhovoval její odchod na konci Kill the Moon, což by bylo jednak originálnější, než to, že skončí jako většina společníků nějakou katastrofou a taky by to mohlo vést k tomu, že by se nad sebou Doktor začal víc zamýšlet a posunulo by ho to někam dál. Jenže teď když se vrátila, tak je to jako by se nic z toho nestalo a to je podle mě škoda z hlediska dlouhodobého vývoje děje.
(Jestli nesleduješ Hry o Trůny, tak se za to srovnání omlouvám, ale mně to přijde jako nejlepší příklad.)
Zarwan, 22.10.2014 15:12   reagovat
No, pokud jsi pozorně sledoval Flatline, tak sis mohl všimnout, že to bude mít dopad, jen trochu jiný. Doktor si na konci uvědomil, že tím, jakým situacím Claru vystavuje, z ní dělá "sebe", tedy někoho odměřeného, kdo už nevnímá, co se stane jednotlivcům. To bude zřejmě to, co ho donutí se nad sebou zamyslet.

Jo a možná jsem něco prošvihl v Mumii (sledoval jsem s EN titulky, takže je to klidně možné), ale co Tě vede k myšlence, že o poslední výlet škemrala, že jí ho Doktor nenabídl sám od sebe?
ESESEL, 22.10.2014 22:14   reagovat
Naprosto s tebou souhlasím. Ono je to podle mě i tím, že 10 a 11 doktor byl mladší a povětšinou jeho společnice do něj byly zamilované.
Clara je "jenom" člověk. A upřimně řečeno, mě by po všech těch cestách s doktorem, taky hráblo :)
HankaP, 22.10.2014 12:38   reagovat
Nebylo to špatné. Vcelku dobrá epizoda. Jistě jsou lepší a jistě jsou i horší.

Co mi ale pomalu dochází je, že začínám nesnášet Claru. S tím jejím remcáním na doktora pořád a rádoby dobrosrdečností.. Už mi to leze na nervy. Je to zatím můj nejméně oblíbený společník doktora a postrádá dost charisma.
Poool, 21.10.2014 08:53   reagovat
A po pravdě, dost mi kazí zážitek z dílů tyhlety její výlevy.

Když nechce, ať zústane ta mladá, blbá, rádoby chytrá, rádoby hodná, remcající holka doma.

Dost bych oceníl kdyby tomuto doktorovi přidělili jinou parťačku, i když vím, že se to nestane.

Nový doktor sám o sobě byl dost diskutabilní, ale v něm problém nevidím. Naopak myslím že je naproti očekávání dobrý. Ale začíná mě to štvát. :)
Poool, 21.10.2014 09:04   reagovat
Za dob jedenáctého byla Clara moje nejoblíbenější společnice. Nejen, že se mi líbila vzhledově, ale měla podle mě skvělé chování. V Osmé sérii se to začalo nějak otáčet, Hluboký nádech bych jí ještě odpustil i když stejně nemusela tolik vyvádět. Nejvíce u mě klesla v dílech "Školník" a "Zabít měsíc" kdy jsem si vážně myslel, že Claru už fakt nemám rád, ale v posledních dvou dílech se zase vrací do původních kvalit a tímto dílem, si mě téměř.... skoro získala tak jako dřív. Uvidím jak se to s ní vyvine, buď si to dalším remcáním zase pokazí, nebo pro mě bude nejoblíbenější společnicí.
Zeel, 21.10.2014 09:27   reagovat
Přesně. Za doby Jedenáctého byla nejlepší společnicí - krásná, chytrá, skvěle zapadla jak do Viktoriánské doby (pro tu se snad narodila), tak i do budoucnosti.
Teď pořád jen remcá - navíc úplně nelogicky, pořád se jí něco nelíbí, je to neuvěřitelné... Tenhle díl to sice dost napravuje, ale i tak nechápu, proč jí to Moffat dělá.
Ďasík, 21.10.2014 12:56   reagovat
Myslím, že jste to docela vystihli.
Bez ní (a bez Dannyho, který ji v tom chování podporuje, by ta série byla asi lepší.
Na deep breath mi vadilo víc věcí (Straxův stupidní infantilní humor na sto způsobů, tísíc a jedna scéna o lesbickém vztahu Vastry a Jenny, pak jak z Jenny udělali totální blbku, když tam pózovala), takže jsem si to vlastně ani neuvědomil, ale takhle zpětně musím jen souhlasit.
Jinak Deep Breath považuju za nejhorší Moffatovu epizodu vůbec a byl bych rád, abyste mi ji už nepřipomínali :D
Proto jsem psal o pár příspěvků níže, že by se mi docela zamlouvala Missy jako budoucí společnice. Nový Doktor by potřeboval i novou společnost. Společnice z moderní Anglie okolo dvaceti až třiceti let už jsou otravné.
Bral bych i jako společníky Psie (z Time Heist) nebo Perkinse (z Orient Expressu).
Být Doktorem, tak Claru vykopnu už po té scéně v Kill the Moon. Tam mi bylo Doktora hrozně líto, jak za sebou zabouchla dveře. I to, že má tu drzost dát člověku, kterého Doktor moc nemá rád, neviditelné hodinky, pozve ho sama od sebe do Tardis a dělá tak z Doktora blbce.
Pak škemrá o poslední výlet a řekne Doktorovi, že mu už nerozumí a nechápe ho, ale chvíli na to bere jako samozřejmost, že k ní Doktor bude čas od času chodit na návštěvy po tom, co mu prakticky dala kopačky.
Tahle nová Clara neví, co chce, ale všechno musí být podle ní.
Nedivím se, že ji Tardis neměla ráda :D
V sedmé sérii byla trochu taková "mouchy sežerte si mě", ale aspoň dávala víc prostoru Doktorovi a měla i skvělé momenty (jako v Hide, kde říká, že jsou pro Doktora všichni jen duchové), v Day (i Time) of the Doctor byla skvělá, ale od té doby už nic moc (snad jen ta scéna v Deep Breath, kde stojí sama proti těm robotům).
Zarwan, 21.10.2014 17:00   reagovat
Musím souhlasit.měla jsem Claru ráda, ale pak mi začala lézt na nervy tím svým "I've got plans!" v Into the Dalek i Time Heist. To byla nová hláška nebo co? A v Listen... úžasná epizoda, ale totálně ji kazí to rande s Dannym a pak Doktore, nemůžu s tebou letět, co kdyby mi zavolal.
Když si vzpomenu na předchozí společnice. Všechny měly Doktora rády a Clara... Měla by si uvědomit, že cestuje s nejdůležitějším člověkem ve vesmíru. S jedenáctým byla super, ale teď nic moc. Snad to teď už bude v pohodě a na Vánoce odejde. Je čas na změnu. (Něco takovýho bych se u Amy nebo Donny ani neopovážila říct!)
Clardis, 21.10.2014 18:30   reagovat
Pokud jde o Amy, tak ta mě v sedmé sérii už taky moc nebrala, stala se z ní taková zmalovaná modelka (a taky jak se na chvíli rozešla s Rorym), ale bylo to jen chvilku a nebylo to tak hrozný jako u Clary, která svým chováním občas ničí celý epizody :D
Mnohem víc jsem měl pak radši Roryho (o to víc mě mrzí, že nedostal žádné pořádné rozloučení).
S tím Listen souhlasím na 100%
Když to začalo být napínavý, tak tam najednou vrazili rande a celý napětí bylo v trapu. Plus to, že se to celý bezdůvodně točilo kolem Dannyho.
Viděli jsme Dannyho dětství, jeho rande a jeho vnuka v jedný epizodě, místo aby tam vymyslely nějakou novou postavu.
Navíc na konci jak byla ta líbací scéna, tak jsem z toho měl pocit, že se právě chystají se spolu vyspat a to mi tam fakt nesedlo.
Zarwan, 21.10.2014 19:05   reagovat
Na konci dílu, kdy se objevila Missy... Všimli jste si někdo, kde to je? A taky vám to až moc připomíná Tardis?
Valcav, 20.10.2014 21:51   reagovat
Možná, trošku... spíš mě napadlo, že sedí v nějakém svém kanclíku, ale kdo ví. Možné je leccos. Už Tessuna mi nasadila brouka do hlavy při zmínce o Logopolis... i když stále moc nejsem nakloněn tomu, že Missy je Master nebo kdokoliv jiný z Pánů času včetně Doctora samotného, vůbec, ale vůbec to nezavrhuju jako špatný směr konspiračení.
Mike, 20.10.2014 23:26   reagovat
Nevím, jakého brouka do hlavy jsem ti mohla nasadit zmínkou o Logopolis, ta zmínka se týkala jen mini-Tardis (což v Logopolis způsobil Master a tentokrát 2D bytosti, takže jde o podobnost čistě náhodnou). Sama zatím nemám teorii o Missy, která by obstála, ale to s Masterem se mi moc nezdá. Přikláněla bych se k teorii, že jde o Rani nebo Romanu, ale podle všeho byly jejich příběhy už nějak vyřešeny v audioknihách, tak nevím.
Tessuna, 21.10.2014 11:08   reagovat
Jojo, vím žes to myslela jen takhle, "nasadila brouka" byl přehnaný výraz. :-D Spíš že mě to trochu víc, jen mimoděk, naklonilo k teorii Mastera nebo právě i Romany. Plus tadyta Václavova zmínka - ta okna co jsou vidět za Missy opravdu vypadají docela pánočasovsky. Byť mi to jako nějaká jiná TARDIS nepřipadá, je to hodně zvláštní.

Pořád ale za nejpravděpodobnější mám, že Missy je úplně nová postava.
Mike, 21.10.2014 17:24   reagovat
Tak Rani se v audioknihách ještě neobjevila, ale má - v prosinci... Takže pochybuju, že to bude Rani - vedení seriálu by jim nepovolilo Rani použít (třeba to samé bylo s Davrosem - od roku 2008 do 2011 (asi) ho nemohli v audioknihách používat, protože se objevil v novém díle). Ale možná, jenom možná... :)
OndraH, 21.10.2014 12:58   reagovat
Za mě naprosto parádní epizoda. 2D bytosti + zmenšená TARDIS - zase jednou něco pořádně originálního a přitom ne tak naprosto nesmyslného a plného logických a scénáristických děr jako Kill the Moon.

Moje TOP 8. série zatím:
1. Flatline
2. Listen
3. Mummy on the Orient Express
NoMouse, 20.10.2014 20:41   reagovat
No, nevím... Koukám, že tu jsou z této epizody všichni úplně nadšení, ale mně se popravdě moc nelíbila - ne z Doctorského hlediska, ale z hlediska tématu a jeho zpracování. Aspoň teda od doby, co ty 2D bytosti začaly přecházet do 3D - to fakt bylo takové eeh, nic moc...
Každopádně Capaldi byl brilantní, ale on ještě ani jednou nebyl špatný (a to jsem Tennantův člověk :)).
Clara byla taky hodně dobrá, ale bohužel si u mě své dva nepochopitelně a hlavně nesmyslně hysterické díly už asi nikdy nevyžehlí (Deep Breath - jak jí mohlo vadit, že je Capaldi starý, když Hurta vzala v pohodě a navíc viděla všechny Doctory???; Kill the Moon - tam byla fakt na pěst a nechápal jsem, proč mi chtějí zhnusit asi nejlepší companionku, co Doctor měl).
Dobré momenty: Addams Family, malá TARDIS, Capaldiho první hero proslov, "být Doctor nemá s dobrotou nic společného"
Moje zatím-TOP: Orient Express, Into Dalek, Time Heist a Listen
Ďasík, 20.10.2014 19:16   reagovat
"Nemůžeš mi dopřát nadšení z toho, že něco nevím?" ... jaký to posun od "nesnáším, když něco nevím" ... Všimli jste si? :-)
Isognomostom, 20.10.2014 18:09   reagovat
Těžké rozhodováni... Co se mi líbilo víc. Listen, Mummy on the Orient Expres, nebo Flatline...
Valcav, 20.10.2014 14:40   reagovat
Jo, přesně tohle dilema také řeším.
ESESEL, 20.10.2014 17:26   reagovat
Souhlasím - tyhle tři epizody daly osmé řadě konečně tu správnou šťávu, kdy funguje zápletka, zpracování, hlavní i vedlejší postavy a nestojí to všechno jenom na Capaldiho charismatickém projevu, bez kterého by se jiné díly poněkud hroutily. Zároveň je Dvanáctý právě v Listen, Mummy a Flatline naprosto dokonalý! :-)
Isognomostom, 20.10.2014 18:16   reagovat
...dnes zatkli Banksyho...

to nemůže být náhoda!

:-D
FordPrefect, 20.10.2014 13:54   reagovat
Tak Flatline byla parádní epizoda. Mám rád Capaldiho v jeho temné poloze, ale když pak přijde komediální vsuvka, tak je to brilantní. Steven Moffat měl pravdu, když řekl, že Flatline je nejlepší epizoda spoléhající na vizuální humor. Capaldiho taneček mě odrovnal :D

A konečně Peter dostal pořádný proslov.

Jinak k Missy. Pořád si myslím, že je to Valeyard nebo další inkarnace Doctora. Víme, že Steven se nebojí vymyslet si další verzi Doctora a po chvíli ji odklidit. Missy může být Doctor z budoucnosti nebo alespoň ten Valeyard. Pořád mě k tomu vedou její komentáře o ponechaném skotském přízvuku, o tom, jak si dobře vybrala Claru. Navíc Steven tvrdil, že na jedenáctou epizodu má velký cliffhanger, který tu ještě nebyl. Odhalení Missy jako Doctora by k tomu pasovalo :D
Jackolo, 20.10.2014 10:48   reagovat
Mě zas odrovnalo:
"I'm the Doctor"*smile*
"Don't you dare!"*sight*:-D
Wanderer, 21.10.2014 15:45   reagovat
Mám síce taký pocit, že to s tým cliffhangerom hovoril o deviatej sérii, ale to je jedno, aj keby, on sa nedá zahanbiť aj tento rok. :D
m..., 20.10.2014 22:27   reagovat
Určitě to neříkal o cliffhangeru na devátou řadu. Myslím, že když píše finální dvojdíl, bude to mezi jedenáctým a dvanáctým dílem. Mezi koncem osmé řady a devátou je ještě vánoční speciál, to by nesedělo.
Jackolo, 21.10.2014 11:36   reagovat
Doufám, že z Missy se Valeyard nevyklube z několika důvodů.

1) Nevychází moc do pořadí, když se Moffat rozhodl posunout řadu War Doctorem, tak vzhledem k prohlášení Mastera v "The Ultimate Foe" by měl být Valeyard mezi Doktorovou dvanáctou a poslední inkarnací, tedy hned za Smithem.
2) Michael Jayston by si Valeyarda mohl ještě stále střihnout, na svůj věk vypadá dobře a nahradit ho novým hercem kvůli jednomu story arcu si podle mě nezaslouží
3) Celkem by se mi líbilo (in a very strage way), kdyby se do osobnosti Valeyarda vyvinul Capaldi, jeho "temnější" projev by tomu nahrával a byl by to od Moffata celkem dobrý mindfuck.

Uvidíme.
Hanzzz, 20.10.2014 20:14   reagovat
Na pořadí se vykašli. Ono je celkem jednoduché říct (a dokonce to i dává smysl), že Master neměl páru o Desítkově regeneraci/neregeneraci. A vzhledem k tomu, že pokud si dobře pamatuji, zdrhnul z timewar prakticky hned poté, co mu dali nové regenerace, by nemusel znát ani War Doctora.
ESESEL, 21.10.2014 00:25   reagovat
Já si myslím, že tady tvůrci seriálu celkem geniálně využijí neurčitosti věty "mezi 12. a poslední inkarnací". Každý by řekl, že je tím myšleno "mezi 12. a 13.", ale když teď Doktor dostal celou novou "sadu" inkarnací, lze klidně počítat s tím, že na nás Valeyard může číhat kdekoli mezi 12. a 26. Doktorem! ;)
Tessuna, 21.10.2014 11:20   reagovat
Tak z prohlášení Missy o výběru Clary si máme odnést hlavně přesvědčení, že Missy je "ženská z obchodu" (samozřejmě však nevím, jestli jí opravdu je, nebo jenom Moff chce, abychom si to mysleli).
ESESEL, 20.10.2014 17:17   reagovat
Ahoj odkud pořád berete to "moffat říkal " s facebooku nebo sand s nějakého blogu ?
vojza, 20.10.2014 16:43   reagovat
Jo, beru to z různých rozhovorů. Na anglicky psaných webech toho je tuna. Navíc to Moff říkal i v Doctor Who Extra. Scenárista téhle epizody mu přinesl i nákresy příšer. Nabízel čtyři epizody, Moff mu vzal dvě. Tak třeba ty další budou v deváté řadě. Obě epizody od něj (Mummy i Flatline) byly skvělé.
Jackolo, 20.10.2014 20:12   reagovat
Z různých zahraničních stránek, článků, videí, reportáží z conů - není toho zrovna málo, když chvíli hledáš. :-)
ESESEL, 20.10.2014 17:04   reagovat
Ahoj odkud pořád berete to "moffat říkal " s facebooku nebo sand s nějakého blogu ?
vojza, 20.10.2014 16:43   reagovat
Když o tom tak přemýšlím, nemyslíte, že by byla Missy perfektní společnicí do dalších sérií? K tomuhle Doktorovi by se skvěle hodila.
Zarwan, 19.10.2014 23:48   reagovat
Zajímavá myšlenka... popravdě Missy mi není sympatická. :-D Herečka ano, ale postava ne. Nicméně kdyby to tak bylo, leccos by dávalo smysl.
Mike, 19.10.2014 23:57   reagovat
Já myslím, že jsme ji ještě moc nepoznali, ale byla by to docela fajn změna. Myslím, že by se s Doktorem mohli předhánět, kdo je děsivější :D
Zarwan, 20.10.2014 00:34   reagovat
Nakonec bych jí vydejchal, to víš že jo, a třeba i oblíbil. To s tím předháněním zní fajn. :-D

Ale myslím, že jako ústřední dvojka by to neprošlo u většinového diváka (a tedy z pohledu byznysu u BBC) - oni potřebují někoho ve věku 20-25 let, 30 je maximum. Capaldiho sice berou (nebo to předstírají) i poblázněný Tennaťanky a Smitherky, ale myslím že protože maj pořád Jennu. Dva lidi nad čtyřicet by většina puberťáků nedávala - a je to hlavní cílová skupina.
Mike, 20.10.2014 00:54   reagovat
Já bych to tak černě neviděla :) Dvojici Doktor - Donna bylo přes třicet ;)
HankaP, 20.10.2014 10:24   reagovat
Ten konec Klube se velký záporák Který od samého začátku tahá za nitky To velké odhalení nejspíše na konci série

Clara.Moje Clara
Vybrala jsem si dobře
-A velký škodolibý úsměv-
tom, 19.10.2014 21:47   reagovat
LOL v části má ostřihaný vlasy
Nioni, 19.10.2014 19:23   reagovat
Jen takový dotaz bokem.
Já měl za to že epizody se vždy střídají, země/vesmír, minulost/budoucnost...
Dle traileru je příští epizoda zase na zemi a zase v "součastnosti" není to divné?
Josse, 19.10.2014 19:07   reagovat
Ne, to střídání není plánované takhle. Určitě dbají na to, aby se všechno řádně protočilo a na svoje si přišli milovníci historie i budoucnosti, šermířských i laserových bitev a vůbec, ale není určeno, že se to bude přísně střídat. Koneckonců s devátým Doctorem jsme byli v minulosti akorát třikrát: v roce 1869, 1941 a 1987 - a upřímně, i ten první je historie jen papírově.
Mike, 19.10.2014 23:51   reagovat
Podľa mňa ani nie, veď tiež 3. a 4. epizóda boli obe na zemi, 7. a 8. obe vo vesmíre.
Peter035, 19.10.2014 19:10   reagovat
Je možné, že tu ještě skoro nikdo nezmínil zmenšenou Tardis? To se mi na téhle epizodě líbilo snad nejvíc - a že se mi toho líbilo hodně. Vzpomněla jsem si přitom na Logopolis. :)
Zajímalo by mě, jestli 2D bytosti nedovedou Doktora k nějakému nápadu, jak najít a "rozmrazit" Gallifrey - ta zygonská hračička na schovávání se ve 3D obrazech přece taky fungovala na principu změny dimenzí, ne?
Napadlo mě něco ohledně Missy - když si gratulovala, že Claru vybrala dobře, bylo to ve chvíli, kdy se Claře podařilo napodobit Doktorovo chování - hledá snad Missy někoho, kdo by Doktora dokázal nahradit? Protože třeba čeká, že se Doktorovi něco stane, něco, co nespraví ani regenerace, a bude potřeba ho nahradit? Protože předpokládám, že jestliže Missy považuje Doktora za svého "přítele", možná by s ním ráda trávila víc času - v "nebi".
Tessuna, 19.10.2014 18:53   reagovat
No to jsi me spis privedl na myslenku, ze kdyz Missy sbira mrtvolky jestli neni na rade Clara.Jaka by byla lepsi navnada na to jak dostat doctora do Promised Landu, kdyz se tam nezasel podivat ani po dost podezrele castym vyskytu techto slov.
Hellraiser, 20.10.2014 04:03   reagovat
Logopolis jako masterovu zbran? Me to spis pripomelo toho mnicha, kteremu prvni doktor zmensil tardis uvnitr :)
Kostka, jak jsem pochopil, nebyla uplne zygonska (zase se spis mluvilo o technologii panu casu + zygoni meli spise organickou technologii, jeslti si dobre vzpominam na classic dily). A navic jina dimenze neni jiny (kapesni) vesmir :)
insider, 19.10.2014 21:59   reagovat
Neměla jsem na mysli Masterovu zbraň, ale zmenšenou Tardis (i když za to taky mohl Master).
Tessuna, 21.10.2014 11:23   reagovat
No byl to úžasný nápad a byť vtipy kolem něj byly lehce předvídatelné (až na Addamsovic ruku), neskutečně jsem se bavil. Pořád jsem čekal, že se TARDIS zmenší až na velikost krabičky zápalek - no, nakonec se stalo něco podobného, nejdřív jsem si myslel, že to má být nějaký odkaz na Pandoricu, i když to nejspíš nebyl záměr. Ale jako předtím, i teď seděl Doctor v krychli opatřené kruhovými symboly a záchrana mohla přijít jen zvenčí. Celkově to byla další úžasná epizoda s báječnými nápady - byť jak tu níž psal Zarwan, bylo to celé rychlejší, než by takové téma žádalo, dvoudíl by mi vůbec nevadil.

K těm bytostem - no, nemyslím, že by z nich Doctor něco načerpal k obnově Gallifrey. Cítím z toho spíš, že celý nápad byl epizodní, je uzavřený a dál už o něm neuslyšíme (maximálně někdy za dlouho jako pouhou zmínku).

Ale Missy mě teda štve! :-D Dřív jsem se aspoň domníval, že je na straně dobra, ale po včerejšku už nevím vůbec nic. Mám jenom neblahý pocit, že do letošního finále se o moc dál neposunem a podobně jako s River to bude na trochu déle. Tvůj nápad je zajímavý, sama Clara si už říká "doctor" :-D - nebude to asi přesně takhle, ale souhlasím, že za jejím jednáním je především osobní prospěch, ať už se to týká čehokoliv.

Uf, proč se vždycky tak rozepíšu? :-D
Mike, 19.10.2014 20:22   reagovat
*Mini-Spoiler*

Když měla Jenna a Peter definovat konec série 3 slovy, Jenna řekla 3 sousloví:
Good vs. Bad
Strange and charming
The Promised Land

A Peter řekl: Trust no one!

Promised Land je myslím skoro jasný.
Planeta (nebo místo), kam se dostávají bytosti po tom, co (zdánlivě) zemřou.

Neznámý(/podivný) a okouzlující
To mi nesedí zatím na nikoho. Doktor je sice trochu Claře neznámý od té doby, co regeneroval, ale okouzlující moc není.
Ale ani Danny moc okouzlující není. Když začínal randit s Clarou byl spíš takový nervózní a nesvůj.

Good vs. Bad
To by trochu pasovalo na teorie, že Missy by mohla být Master nebo Valeyard, jako protipól Doktora.

Trust no one!
Zdá se, že přijde nečekaný zvrat od někoho, od koho bychom to nečekali.
A nebo si jen Peter pohrával s fanoušky a neměli bychom věřit ani jemu :D
Zarwan, 19.10.2014 22:16   reagovat
Tak třeba Peter řekl "Trust no one" v reakci na Jennu. :-DD Ne, jasně, že tam někde něco smrdí, to je v celé sérii cítit. Jenom nevíme, od koho vítr vane.

Good vs Bad taky chápu především jako zmatek v Doctorovi.

Master je jedna z teorií, kterou neodmítám, i když jí nejsem nakloněn. Po včerejších slovech a úšklebku Missie ale zase pro mě důvěra v tuto teorii o nějaké malé procento nahoru poskočila. S Valeyardem jsem naopak skoro přesvědčen, že tak to není - tady by bylo opět třeba zasvěcovat nové fanoušky do historie a to je v případě Valeyarda příliš komplikovaný. Zvlášť, kdyby se to opravdu mělo stihnout do konce sezóny - na to už je vážně málo času.

Podobně jako tu psal The Master, nejpravděpodobnější se mi zdá varianta, že Missie je někdo, koho jsme ještě neviděli. No... uvidíme. :-)
Mike, 19.10.2014 23:23   reagovat
Good vs. Bad vlastně může znamenat i ten vnitřní zmatek v Doktorovi, kdy si není jistý, jestli je "good man"
Zarwan, 19.10.2014 22:57   reagovat
Oh my. Clara got character development!
A Doktor se naštval. Oh jak mi jen působí radost když se Doktor naštve.
Xaverius, 19.10.2014 18:45   reagovat
Ahoj všem, kde to prosím stahujete? Na uložto tentokrát epizoda není ... díky.
tulipanlady, 19.10.2014 15:59   reagovat
Ale houby, je tam a i ty titulky tam jsou. Hledej “doctor who flatline“.
N., 19.10.2014 16:08   reagovat
Jé fakt, díky! Ale vážně jsem před tím zkoušela různé kombinace a vydávalo to pouze titulky.
tulipanlady, 19.10.2014 16:23   reagovat
Excelentná epizóda Moffat a jeho cowriteri v tejto sérií lámu rekordy. 10/10

PS: Missy určite nie je villain a ani nikto koho sme doteraz videli.
The Master, 19.10.2014 15:07   reagovat
Velice dobrá epizoda. Myšlenka bytostí žijících v jiném počtu rozměrů než 3 je vždycky velmi atraktivní. A Doktorův proslov k "monstrům" a následný rozhovor s Clarou byl skvělý. Čekám, že na nás tvůrci vytáhnou něco jako Nietzscheho "ten, co bojuje s monstry by si měl dát pozor, aby se sám nestal monstrem...".
Clara se mimochodem pěkně vyvíjí a začíná docela doktorovatět (hlavně co se týče lhaní a manipulace).
Kid B, 19.10.2014 15:04   reagovat
Tahle série je fakt suprová, u tohohle dílu jsem se i trochu bál a to jsem si ho pouštěl dneska v odpoledne.

Btw, ta scéna, když ti z 2(3)D nabili TARDIS a Capaldi se konečně objevil na scéně, měla úplně dokonalý soundtrack
jindra, 19.10.2014 14:38   reagovat
Od toho nabíjení do momentu, než vylezl z TARDIS, mě ta muzika příliš nebrala - až moc mi to připomínalo hudbu od Kevina MacLeoda, kterou lze používat zdarma a ač na ní není nic špatnýho, je to taková tuctová, ne moc originální muzika zohledňující klišé daných žánrů. Přesně tak mi to znělo. Ale v momentě kdy vylezl ven a dostal se k meritu projevu, naprosto souhlasím. V tu chvíli už hudba kreslila, s kým máme tu čest.
Mike, 19.10.2014 22:19   reagovat
tahle epizoda byla podle me celkem povedená :) jinak nemužu si pomoct,ale miluju nového Doctora čím dál tím víc :D je prostě užasný :D
blink, 19.10.2014 13:37   reagovat
Díl mě moc nenadchl. Bylo tam několik skvělých scén:
Kladivo v kabelce
Addamsova rodina
Doktorova finální řeč

Ale na druhou stranu si myslím, že z takového konceptu jako je invaze z dvou dimenzí se dalo vytáhnout mnohem víc. Zbytečně moc brzo z nich udělali 3D bytosti, místo aby těžili z toho, že nebezpečí číhá ve zdech. Nejlepší na tom byla ta scéna, kdy to tu policajtku vcucne do 2D. Taky mi připadalo, že pořád jen utíkali a zas tak moc se nedělo.
Myslím, že předchozí epizoda se Mathiesonovi povedla mnohem víc.
Pokud jde o příští epizodu, tak jsem se na ni docela těšil, ale po tom, co byl v traileru Danny a spousta dětí, tak se toho trošku začínám bát. Dannyho moc nemusím a díly s dětmi mívají tu nevýhodu, že dětem se nikdy nic nestane. Ale třeba to dopadne dobře...
Zarwan, 19.10.2014 13:10   reagovat
Neviem, ci by bolo vhodne v rodinnom serialy zabijat deti, ale taka jednorazovka.. :D :D BTW neviem preco kazdy nema rad dannyho, on vklada do "pokojneho" vztahu clary a doktora neistotu, mozno prave on bude dôvod preco clara odide od doktora, alebo mozno dalsi diel - cela 8 seria je zatial dokonala a kvalita ide od prvej casti len a len hore, tak mozno danny v dalsom dieli s detmi zažiari :)
Pikiss, 19.10.2014 14:39   reagovat
No kdyby se to podalo vychovne jako kdyz nebudes poslouchat a budes delat bordel, tak te neco sezere, pak by to mozna proslo.Urcite by to bylo lepsi nez haranty utvrzovat v predstavach ze tygri deti nezerou a ze kdyz se budou k ostatnim chovat hnusne, ostatni jim to odpusti.
Hellraiser, 19.10.2014 16:44   reagovat
To je mi jasné, že je nelze zabíjet :D
Ale když vím, že všichni přežijí, tak to ničí nepětí.
Proč nemám rád Dannyho tak úplně nevím. Nejspíš proto, že mě jeho vztah s Clarou vůbec nezajímá a ubírá screen time Doktorovi a jeho dobrodružstvím.
Zarwan, 19.10.2014 15:47   reagovat
Tak tenhle díl se mě moc líbil, stejně jako předchozí Mumie. Doufám, že Jamie Mathieson napíše nějaké epizody i pro devátou řadu, protože ty jeho dvě jsou pro mě jednoznačně nejlepší z tohoto roku. ;)
OndraH, 19.10.2014 13:08   reagovat
Tak že jsem to sledoval se slovenskými titulky které by již (po méom zhlédnutí byli odeslány) měl automaticky nabízet BBS player.K missy zarazil mě i ten tablet co na konci měla trošku to podporuje teorii že je člověk nebo dobře zná zemi.Také se po tomto dílu přikláním spíše k názoru že je kladas a nebo to hraje na obě strany-přečtěte si popis posledního dvou dílu doktorovi přátelé a nepřátelé se sejdou (nikdo hodný z historie who tam není herec obsazen nebo jo ? ).Ale zase na druhou stranu může být i Clara součástí zaporáckého plánu a to (často se o to snažil Master) přesvětšit doktora že je vlastně "bad man " který šíří smrt.No bůhví. Ted zpět kdílu velmi se mi líbil i se slovenskými titulky.Dokonalý příběh o 2D serii už můžou skazit snad jenom padlý andělé :D
vojza, 19.10.2014 12:09   reagovat
Pokud jsi viděl fotky z natáčení finále

S P O I L E R








tak tam bude UNIT a Cybermani.
OndraH, 19.10.2014 13:06   reagovat
Díky cibermany jsem psotřehl unit už ne no ale i přesto by mohla missy být "přítel"
vojza, 19.10.2014 15:26   reagovat
Já si to taky ze začátku myslel, teď jsem přesvědčený, že je to záporačka, ale nevylučuju ani možnost, že není :)
OndraH, 19.10.2014 15:44   reagovat
Sice se těšim na Blackovy titulky, ale anglické bohatě postačily.
Spiderman, 19.10.2014 12:07   reagovat
titulky "ulož to" .sedí a jsou naprosto přesné
tvor, 19.10.2014 11:48   reagovat
Ty titulky na ulož.to (pod názvem Doctor_Who_Flatline_czech_subtitles) mají jednu ohromnou vadu. Dělal je amatér, vtipy nejsou dokonale přeložené a občas je tam chyba v osobě/pohlaví. O překlepech ani nemluvím...
N., 19.10.2014 12:35   reagovat
Taky jsem si všiml. ˝Přiznej to. Udělal jsem dobře!˝ řekla Clara...
Valcav, 20.10.2014 14:37   reagovat
Také jsem onemocněl. Tak poležím do té doby než budou titulky v klidu. Už se těším.
sekon, 19.10.2014 11:48   reagovat
mám pro tebe radu blackthunder až budeš dělat další titulky začni až ráno,protože když začnes v noci doděláš to až za půl dne.Pořádně se vyspi a pak to udělej. :)
OJIK, 19.10.2014 11:20   reagovat
Tak zaprvé, Doctor konečně měl svoji superhrdinskou speech a i když neměla takové koule jako Atraxi, přesto velmi slušná!
A co se týče Missy...viděli jste její výraz plný smutku, přesto však na šťastné vzpomínky? Očividně je to někdo, kdo Claru zná, či ji dokonce miluje. Pořád jsme ji spojovali s Doctorem, ale spojitost s Clarou je lepší. Nebo je to dokonce sama Clara (z budoucnosti, alternativní reality nebo možná Clara po regeneraci ;-) ) a zatímco původní Clara zachraňovala Doctora, tahle zachraňuje všechny ty, co Doctor během společníkování s Clarou, zachránit nedokázal!
Spiderman, 19.10.2014 11:20   reagovat
Blacku, proč to nenecháš přeložit Hurleyho a radši se pořádně nevyležíš?
David, 19.10.2014 10:49   reagovat
No jsem zvedavej jak Blackthunder vybrusli s prekladu toho vtipu s pi a kolacem (pie).
Btw co melo znamenat to Twodis? Nejaka narazka nebo jen samoucelna hovadina?
Hellraiser, 19.10.2014 02:57   reagovat
tak já to pocohpil jako Two Dimensions Into Space (dvě dimenze do prostoru)
majk, 19.10.2014 16:00   reagovat
Myslím že to má prostě a jednoduše znamenat Two Dimensions In Space. :-)
Mike, 19.10.2014 04:19   reagovat
Tardis-Time and Relative Dimension in Space
Twodis- Two dimensions in space ako písal hore, takto som to aspoň chapal ja :)
Pikiss, 19.10.2014 14:30   reagovat
No vidite ja to nevidel. Takze diky.
Hellraiser, 19.10.2014 16:26   reagovat
Vidíte to? VIDÍTE? Ať je budka malá jak chce, pořád se v ní dají roztáhnout ruce na vycházkové hole tááákle dlouhé!

Jdu se dál dívat, ale tohle jsem si po předchozí diskusi nemohl odpustit, pardón. :-D
Mike, 19.10.2014 00:07   reagovat
Jaképak pardón, mně se ta včerejší cimrmanovsko-doktorská diskuse strašně líbila; zrovna jsem se obzvlášť potřebovala něčemu zasmát, abych si spravila náladu, díky! :D
Tessuna, 19.10.2014 16:37   reagovat
Tak to jsem rád. :-D Ale že nám ten crossover nakonec dopadl - žádný Trpaslík, žádní Cimrmani. Kdo by se nadál, že to nakonec bude Addamsova rodina! :-D
Mike, 19.10.2014 19:52   reagovat
Asi už jsem Addamsovu rodinu dlouho neviděla, ale nějak mi ta spojitost nedochází...
Myslím, že téhle crossoverové směsi chybí k naprosté dokonalosti už jen Zeměplocha. Jak Clara vytáhla to kladivo, živě se mi vybavila věta z Pratchettových Mužů ve zbrani, kde trpaslík Potroublo: "sáhl pod svůj plášť a vytáhl odtamtud, podobně jako salonní kouzelník vytahuje králíka velikosti deset z cylindru velikosti pět, svou dvoubřitou válečnou sekeru. A rozběhl se." ;)
Tessuna, 19.10.2014 20:14   reagovat
Kladivo mi přijde víc jako odkaz na Mary Poppins.
Zarwan, 20.10.2014 00:40   reagovat
Místo vysvětlování s Addamsovic rodinou ti pošlu odkaz:
www.youtube.com/watch?v=msX… :-)

Pratchett by byl úžasnej, to teda. I když myslím, že vytáhnout bourací kladivo z kabelky není problém i bez TARDIS nebo jakýchkoliv jiných fíglů, dámská kabelka prostě takhle funguje od nepaměti a nás chlapy to nikdy nepřestane fascinovat. :-DD
Mike, 19.10.2014 20:33   reagovat
Nojo, ruka! Tu jsem právě považovala spíš za narážku na Trpaslíka... www.youtube.com/watch?v…
A nevím, jaké dámy to znáš, mně se tedy nacpat do kabelky bourací kladivo ještě nikdy nepodařilo (pravda, když nad tím tak přemýšlím, nezkoušela jsem to)...;)
(Znamená to, že Potroublo a) měl pod kabátem malinkatou Tardis nebo b) byl vlastně trpaslice??) :D
Tessuna, 19.10.2014 20:54   reagovat
Dobře, bourací kladivo je asi moc, ale ten prostor uvnitř do značné míry relativní je. Nicméně: že je Potroublo žena, to je geniální nápad. V podstatě ten crossover teď vidím jako vedlejší produkt, po vzoru Saturnina se nám z toho pomalu klube Agentura pro odhalování a napravování omylů ve sci-fi a fantasy. :-D
Mike, 19.10.2014 21:08   reagovat
A ještě Saturnin! To by byl panečku společník pro Doktora ;) A taková agentura by se mi líbila, i když v tuhle chvíli by se mi asi víc líbil ten crossover... pozvolna se mi líhne v hlavě jakási fanfiction... jen škoda, že lidí schopných plně docenit spatlaninu DW, Trpaslíka, Zeměplochy, Cimrmana a Saturnina asi nebude mnoho...
Tessuna, 19.10.2014 21:35   reagovat
Když se řekne Saturnin, vybavím si tu scénu s přestěhováním na hausbót... Jo, s ním by to měl Doktor pestré:-)
alexis, 19.10.2014 22:14   reagovat
Ale neházel bych flintu do žita! Já být Miloušem, tak mi z tria Saturnin - Doctor - Cimrman strachy opadá chmýří pod nosem samo. :-D

(Jo a Stopařův průvodce ještě prosím, bez něj by to nešlo - no však Ford a Doctor mají opravdu hodně společného). ;-)
Mike, 19.10.2014 21:52   reagovat
Jasně že nešlo, ale já tak nějak podvědomě považuju světy Stopařova průvodce a Doktora Who za propojené osobou Douglase Adamse, tak mi to přišlo tak samozřejmé, že to ani nestojí za zmínku. I Dirka Gentlyho bych přihodila do crossoverové směsi, a ještě pořád by mi to nepřipadalo jako dort Pejska a Kočičky :)
Nejsem si jistá podobností Forda s Doktorem, ale odborné srovnání ručníku a pověstné šály a jejich využití by stálo za úvahu ;)
Tessuna, 19.10.2014 22:19   reagovat
Když už jsme u Dirka, jsem jediný, komu se líbil i seriál a kdo byl pohoršen tím, že nechtějí udělat další řadu?
Zarwan, 20.10.2014 00:43   reagovat
Uááá, tak za Dirka díky - neznal jsem, ale letmý pohled na Wiki stačil a už je jasný, že tohle musím zkontrolovat osobně. :-) Od Douglase vlastně nic jiného než Stopaře a scénáře k Doctorovi neznám.

No, od té doby co Doctora znám mi přijde, že Ford je takový "Doctor" v alternativním vesmíru, i když jistě to tak Adams nemyslel. Ale kromě ručníku a šály určitě ještě stojí za povšimnutí jelly babies a buráky. :-D

Samozřejmě se Stopařem nejsme první, koho napadlo spojit jej s Doctorem www.youtube.com/watch?v=aWn… - ale Cimrmana a Saturnina nám nikdo nevezme. Ostatně když už Pejsek a kočička... proč ne i mloci a roboti. Vždyť to byli Češi, kdo dal všem sci-fi roboty, takže Čapek by v tom crossover minimálně cameo mít měl. :-D
Mike, 19.10.2014 22:49   reagovat
Ještě k tomu Dirkovi: snad byl ten pohled na wiki opravdu jen letmý; pro mě byl první zážitek z téhle knížky umocněný tím, že jsem si ze začátku nebyla jistá, jestli to je sci-fi jako Stopařův průvodce, anebo "jen" detektivka. Každopádně je to knížka značně nedoceněná a vřele ji doporučuji:)
Tessuna, 20.10.2014 22:50   reagovat
:D Nádherný video, dík! I za zmínku o Čapkovi, ta mě potěšila zvlášť a mnohonásobně, jelikož jsem zrovna včera nabyla dojmu, že Čapka už skoro nikdo nečte. Ani ve městě, kde prožil dětství (a kde bydlím a zrovna se dávám do kupy po včerejší čapkovské akci, na kterou mohlo přijít víc lidí, což je právě důvod, proč jsem kdesi úplně na začátku téhle diskuze psala, že si potřebuju spravit náladu.) :)
Tessuna, 19.10.2014 23:55   reagovat
Čapek se sice ještě čte, ale už nijak masově, to musím připustit. (Já zase chodil do školy do města, kde prožil velkou část dospělého života.) Ale snad své čtenáře ještě má. Jeho dílo rozhodně na rozdíl od řady autorů z jeho doby nijak nezastaralo.

Válka s mloky je dodnes jedna z mých nejoblíbenějších knih. Ne Čapkových, ale celkově.

Saturninové a Cimrmani jsou pro crossover sice jen zbožným českým přáním, zvláště uvážíme-li, že jejich existenci se nepodařilo uspokojivě prokázat.

Ovšem Čapek by byl naprosto dokonalý epizodní companion. Vím, že se toho nedočkáme, protože nebyl Brit a Van Gogh je ve světe přece jen zvučnější jméno, než Karel Čapek. Ale rozhodně mě nenapadá jiný Čech, který by si to zasloužil víc. Koneckonců, nevymyslel Čapek roboty poté, co byl svědkem toho, jak Doctor odvrací invazi Cybermenů?
Dochtúir Cé, 20.10.2014 08:34   reagovat
Nevím, jestli zrovna cybermenů nebo některých jiných robotů, a že jich Doktor potkal už hodně; a co takhle mloci - siluriani?;) Každopádně, od toho je tu fanfiction :)
Tessuna, 20.10.2014 21:52   reagovat
Tohle řazení příspěvků je... ehm, budu slušný, je značně neoptimální. Člověk aby vždy znovu projel celou diskusi, jestli mu něco neuteklo. :-D

A máš v plánu napsat nějakou crossoverovou fanfiction? Nebo třeba i běžnou? Jestli ano, nezapomeň se pak podělit! :-)

Mloci/siluriani zní ale hodně zajímavě! Třeba že by vyšlo najevo, že Čapkovi obří mloci byli silurianskou léčkou na lidstvo a prostředkem, který jim pomůže dobýt svět... kniha přece končí otevřeně na Vltavě a je místo pro pokračování - akorát by se nebrala v potaz autorova samomluva a dál by to mohlo pokračovat doctorsky.

Jo jinak na článek o Dirkovi jsem kouknul opravdu jenom v rychlosti. Plánuju jej objevovat na víkend. ;-)
Mike, 20.10.2014 23:12   reagovat
Značně neoptimální je opravdu mírný výraz (zvlášť když se diskuse zamotá a odbočí od hlavního tématu). Mám rozhodně chuť něco napsat. Kdyby náhodou, existuje na internetu nějaký prostor, kam lze umisťovat Doktorovskou fanfiction? ;)
Tessuna, 20.10.2014 23:37   reagovat
OK, zapomeň, že jsem se ptala - to byla hodně hloupá otázka (snad mě alespoň trochu omlouvá pozdní hodina). Zdá se, že až něco napíšu, možností, kam to zavěsit, je vskutku mnoho.:D
Tessuna, 20.10.2014 23:53   reagovat
Ono to nejspíš v tomhle případě nevadí a troufám si domnívat se, že se faux pas nedopouštíme, protože obsah jejich webu je značně odlišný. Opravdu drtivou většinu tvoří fanfiction. A ten tým ani nevyrábí titulky, takže nějaká rivalita mezi zdejším a tamním webem mi přijde jako nesmysl. Nebo jsem aspoň nic takového nikdy neslyšel. :-)
Mike, 21.10.2014 00:05   reagovat
O jednom českém DW webu kde i přijímají a zveřejňují fanfiction vím, ale i když nepředpokládám rivalitu mezi DW projekty, nevím jestli je nejlepší nápad dávat sem odkaz. :-D

Eeeerm... (planeta pánů času) tečka (česká top level doména) ...jakože jsem nic neřekl. :-DD

I když... kdybys to fakt napsala, jestli by nebylo lepší buď zeptat se adminů, jestli by prostor pro tvorbu neposkytli - anebo založit vlastní webík, blog...
Mike, 20.10.2014 23:48   reagovat
Tak tím spíš jsem rád, že jsem ti tu kapku radosti mohl dát, vážně. :-) Bohužel, aniž bych si chtěl hrát na kazatele: že na Čapka lidi neslyší je smutná pravda (i když jsem slyšel, že paradoxně v Německu je stále docela populární, nevím co je na tom pravdy), ale dneska to je tak, že můžeme být rádi, že lidi vůbec čtou. Ale jo, jsou i tací, co ho četli už v dětství a dodnes se k němu rádi vrátí. ;-)
Mike, 20.10.2014 00:38   reagovat
Musím, bohužel jen mírně, oponovat, Čapek si umí získat posluchače, v divadle bývá na Čapkovy fejetony vždy plno, a to už dávají druhé, či třetí pásmo. A dokonce i puberťáci nevypadali znuděně.

Mimochodem, co takový pan Brouček od Svatopluka Čecha?
Gajane, 21.10.2014 08:50   reagovat
Brouček jako Doktorův společník by se mi moc nelíbil, ačkoli takový bláznivý crossover mezi výletem na Měsíc a epizodou Kill the Moon by byl vskutku epochální ;) (o 15. století nemluvě).
Tessuna, 21.10.2014 11:37   reagovat
Vskutku, Němci prý dokonce milují hlavně Mloky. Pár let zpátky jsem někde četl, že je ve spolupráci s Američany chtějí i zfilmovat, ale nevím, co se s tím projektem stalo.
ESESEL, 20.10.2014 17:12   reagovat
Mloci od Hollandové a Krejčího by měli být hotoví v roce 2017. Ale kdo ví, jak to dopadne.
Dochtúir Cé, 21.10.2014 20:03   reagovat
A zase ty výpočty - čeho se asi od Doktora dočkáme v tomto detailu? Trošinku to připomíná těhotenský sken, který průběžně dělal Jedenáctý na Amy, protože tak podezřele vycházel. Tehdy jsem na vysvětlení jenom překvapeně zírala. Snad se dočkáme něčeho podobně originálního i od Dvanáctého :-)
Isognomostom, 18.10.2014 22:43   reagovat
No, tentokrát jsem bez titulků úplně vedle a abych mohl něco napsat, budu si na ně muset počkat.
Narre, 18.10.2014 22:17   reagovat
Houpací únik skrz okno, kladivo v kabelce a hlavně přesun TARDIS mimo koleje se daly pochopit i bez titulků. :-) Who are you? I am a Doctor. Don´t you dare ... Opět kvalitní díl - užívám si vzestupnou tendenci a doufám, že se to někde strašlivě nezadrhne.
Isognomostom, 18.10.2014 22:27   reagovat
A zase ta Missy... :D Co si o ní myslíte ?? :)
Olidoc, 18.10.2014 22:14   reagovat
Njn jeji motivy jsou nejasne a zatim se zda, ze Doctora pouze sleduje a obcas ho posle tam kde ma byt (podezrivam ji, ze je za pozvankou do Orient Expresu).
Dalsi vec je Promise land (zeme slibu?).Predpokladam ze ve svete Doctora Who duchove neexistuji a tudiz ani posmrtny zivot. Takze jak je mozne, ze ocividne mrtvi lide se tam objevuji a jsou z nejakeho duvodu vyslychani ohledne okolnosti sve smrti.Dokonce i ti, kteri Doktora ani nevideli. Takze je mozne ze souvislost s doktorem je proste takova, ze se vzdycky vyskytuje na nebezpecnych mistech. Dokonce ani neni vylouceno, ze se do Promise Landu dostane kazdy mrtvi a nam byli zamerne ukazani jen nekteri.
Mozne vysvetleni techto duchu je kombice technologie datovych duchu z Knihovny a virtualni reality nebo klonovani. Nejspise toho pujde dosahnou i jinymi technologiemi.
Hellraiser, 19.10.2014 02:48   reagovat
Promised land - Země zaslíbená, ráj
Ďasík, 20.10.2014 18:34   reagovat
Na konci řekla něco ve smyslu "vybrala jsem si tě dobře, Claro", že? No tak - to musí být ulramegatotal záporák, nejspíš sám Master nebo jiný Timelord:-)
Vezměme si to logicky. Clara je dívka, co zachrání Doktora před jeho zavražděním Velkou inteligencí. Opraví chyby, která VI v jeho životní linii vytvořila, a tudíž přispěje k tomu, že je na své životní linii právě tam, kde je. Z dosud známých záporáků má zájem na tom, aby Doktor byl v jednom kuse a zdravý snad právě jen Páni času (pokud je lze považovat za záporáky), protože on jediný má motivaci a možnosti je hledat a zachránit.
Proč by to mohl být Master? No, proč ne, že... Paní má tak evidentně ďábelský výraz, že se to nabízí.
Z nám už známých bytostí mě nikdo nenapadá, že by to byla sama Tardis, jak se někdy spekuluje, to se mi nezdá.
alexis, 18.10.2014 22:21   reagovat
To, že si Missy Claru "vybrala" potvrzuje, že to ona je záhadná "žena z obchodu", která dala Claře Doktorovo číslo. Dosud to byla jen spekulace, i když pravděpodobná. To taky znamená, že Missy může kdykoliv opustit "promised land" a objevit se na Zemi. To, že vybrala Doktorovi společnici, která mu v jednom kuse zachraňuje život, mi nepřipadá jako záporácký čin. Kromě toho, že vypadá poněkud nesympaticky, máme vůbec důvod se domnívat, že je Missy záporná postava?
Tessuna, 19.10.2014 11:12   reagovat
Tak aj v 6. sérii bola madam Kovarian, objavovala sa len tak na moment a vždy som mal pocit, že je skôr kladná postava. Aj pri Missy mám pocit, že je kladná, ale môže byť tiež rovnako zlá, si myslím.
Peter035, 19.10.2014 12:25   reagovat
No právě proto, že vlastně Doktora zachraňuje, musí být její plán obzvlášť zvrhlý a prefikaný:-) Proto mě napadlo, že za tím musí být někdo z Gallifrey, i když do té teorie toho hodně nesedí.
No a každý ví, že když se někdo ďábelsky směje nebo má černý plnovous, tak je to padouch, ne?
Ale vážně,její poslední vyjádření směrem ke Claře znělo, jako kdyby se jí vysmívala. Zatím na mě nepůsobí jako kladná postava. Je naznačováno, že tahá za provázky někde v zákulisí, a jestli byla schopna předvídat nebo dokonce vědět to všechno o Claře, tak to musí být něco jako cestovatelka v čase...
I když - byla to schopná předvídat? Nebo prostě jen chtěla Claru dostat do Tardis? Ale proč? Otázky, samé otázky...
alexis, 19.10.2014 12:21   reagovat
Já bych asi byla raději za nějakou zcela novou nebo v minulosti velmi letmo zmíněnou postavu. Na to, že by se zápletka zase velikým obloukem vracela k někomu ze starých známých superpadouchů se mi zdá ta oklika s Missy a PromissedLand poněkud ... jak to vyjádřit ... podezřelá... :-)
Isognomostom, 18.10.2014 22:32   reagovat
Pokud si vzpomínám, byl tam nějaký telefonát od neznámé ženy pro Claru, což ji pozděi nasměrovalo k Doktorovi...tehdy se předpokládalo, že to byla River, ale mohla to být i Missy:-)
Wanderer, 19.10.2014 11:09   reagovat
Pravda, ta Promised Land nesedí... Tak nic:-) Nový záporák to samozřejmě být může, já jsem brala v potaz jen ty známé, a to ještě ty, které bych osobně preferovala.
alexis, 18.10.2014 22:36   reagovat
No uvidíme co se zná vyklube :) Trošku mi připomína Rani z Classic
Olidoc, 18.10.2014 22:27   reagovat
Co to Doktor řekl na konci Claře, že se zatvářila tak opařeně?
alexis, 18.10.2014 22:13   reagovat
Něco ve smyslu: "Byla bys dobrý Doktor. Ale být dobrý není součástí "být Doktor". Pokud to teda moje angličtina pobrala. Velice se těším na titulky, protože zaznělo několik zásadních sebereflexí a jejich pochopení bude s překladem rozhodně jednodušší.
Isognomostom, 18.10.2014 22:19   reagovat
"Proč mi nemůžeš říct, že jsem byla dobrý Doktor?"
"Byla jsi vynikající Doktor. Dobrota s tím nemá co dělat."
ESESEL, 19.10.2014 02:23   reagovat
Aha! No ale to stejně nedává moc smysl...
alexis, 19.10.2014 14:01   reagovat
Dává to smysl v kontextu základní otázky celé série: "Tell me, Clara, Am I a good man?", otázka, která se více nebo méně výrazně řešila v každém díle. Být Doktor někdy znamená muset lhát, manipulovat lidmi, nechat je umírat. Tu větu lze parafrázovat jako "Byla jsi skvělý Doktor. To nezmanená, že ses chovala jako dobrý člověk"
Bořivoj, 19.10.2014 21:39   reagovat
Počkejme si, jak to přeloží Blackthunder. :-)
Isognomostom, 19.10.2014 16:40   reagovat
O to nejde, překládáš to dobře, jen se mi zdá od Doktora divné, že se zase zaplétá to disputací o dobru a zlu, když Clara po něm jen chce takové to plácnutí si a vzájemné poklepání na rameni... Koukla jsem na to už z anglickými titulky, a když byl Doktor v Tardis sám, vyjadřoval se o Claře pochvalně - tak proč jí to nemohl prostě říct bez nějakých jedovatých narážek? Z lidského hlediska mi to přijde divné, ale Doktorovi to asi smysl dává.
alexis, 19.10.2014 21:27   reagovat
Oprava - ESSEL to překládá dobře.
alexis, 19.10.2014 21:37   reagovat
Myslím, že líp než ESESEL už to nikdo nepřeloží. Ono i v češtině "dobrý" znamená zároveň "dobrý v něčem" stejně jako opak ke "zlý", ale v angličtině je tam asi ten druhý význam o něco patrnější. Mně to smysl dává: Clara chtěla jen pochválit, že je v něčem "dobrá", Doktor se ale obratně vyhnul slovu, které má zároveň druhý význam naznačující dobrotu srdce - myslel to jako varování, že napodobovat ho možná není úplně nejlepší nápad.
Tessuna, 19.10.2014 17:15   reagovat
Tak je možný, že jí chtěl varovat předtím, že když má člověk moc, někdy udělá nesprávné věci - jako on.
alexis, 19.10.2014 21:33   reagovat
když jsem přišel dneska z práce, první co bylo, že jsem sosnul první odkaz z uložta a ejhle s titulkama od "Norrora the Cloudwalker" (ostatní jeho/její práci neznám, ale bylo tam dost chyb a dost dialogů v eng.)
..
Každopádně tento dialog zde byl přeložen doslovně a zajímalo by mě, jak si Black poradí s touto slovní hříčkou...
Možná by se to dalo přeložit jako:
"Byla jsem boží doktor" (Good doctor)
"Božství s tím nemá nic společného" (Godness)
ententeak, 19.10.2014 20:50   reagovat
You were an exceptional Doctor,
Clara.

Byla jsi vyjimecny Doctor, Claro.

Osobne bych tam nejaky bozstvi netahal a nechal tam autoruv zamer.
Hellraiser, 20.10.2014 03:14   reagovat
Ještě jsem neviděla žádnou verzi titulků, ale jsem si úplně jistá, že Doktor říká "goodness" - dobrota, nikoli "godness". Božství s tím opravdu nemá vůbec nic společného.
Tessuna, 19.10.2014 20:56   reagovat
Když mě ten způsob, jakým to řekl přišel dost "krátkej" [gudnes], což se dá přeslechnout jako [gadnes].. proto mi to tak nějak přišlo, že by to mohlo bejt... ale taky jsem se mohl nechat ovlivnit těma titulkama, že jsem v tom pak slyšel to, co jsem četl...
ententeak, 20.10.2014 12:16   reagovat
V anglickej titulkach tvrdej goodness tak predpokladam ze jsi rozumnej. :-)
Hellraiser, 20.10.2014 17:35   reagovat
Díky! Teď to dává větší smysl :-) A právě kvůli tomu se vždycky těším na titulky. :-)
Isognomostom, 19.10.2014 11:19   reagovat

Pro komentování se prosím přihlašte.


Aktuální epizoda

Poslední titulky

Legend of the Sea Devils
  • Stav překladu: 1% (18.4. 11:04)
  • Pomalu začínám asi to bude trvat dlouho
  • Autor: Blackthunder
  • …p.iP.WEB-DL.AAC2.0.H.264-TVLAMERS

Nejnovější komentáře

Doporučujeme